Jump to content
Annons

Gratis: Yellow Tools Independence FREE


nilsL

Recommended Posts

Det här verkar vara ett bra erbjudande: Gratisversion av Independance 2.0 - ett 2 GB stort ljudbibliotek hänger med ☺️. Vad jag förstår så är enda begränsningen att det inte finns något stöd för audioimport, vilket jag antar betyder att man inte kan skapa sina egna ljudbibliotek med denna version. I övrigt så är den fri även för kommerciella ändamål och det verkar inte finnas några andra begränsningar. Har inte provat det själv än, men jag ska göra det vid tillfälle.

Det verkar nästan vara ett för bra erbjudande för att vara sant, men de planerar kanske att få folk att köpa en fullversion i samband med att nya versioner kommer ut. Vem vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det här verkar vara ett bra erbjudande: Gratisversion av Independance 2.0 - ett 2 GB stort ljudbibliotek hänger med ☺️. Vad jag förstår så är enda begränsningen att det inte finns något stöd för audioimport, vilket jag antar betyder att man inte kan skapa sina egna ljudbibliotek med denna version. I övrigt så är den fri även för kommerciella ändamål och det verkar inte finnas några andra begränsningar. Har inte provat det själv än, men jag ska göra det vid tillfälle.

Det verkar nästan vara ett för bra erbjudande för att vara sant, men de planerar kanske att få folk att köpa en fullversion i samband med att nya versioner kommer ut. Vem vet.

Värt att testa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Det här verkar vara ett bra erbjudande: Gratisversion av Independance 2.0 - ett 2 GB stort ljudbibliotek hänger med 🙂. Vad jag förstår så är enda begränsningen att det inte finns något stöd för audioimport, vilket jag antar betyder att man inte kan skapa sina egna ljudbibliotek med denna version. I övrigt så är den fri även för kommerciella ändamål och det verkar inte finnas några andra begränsningar. Har inte provat det själv än, men jag ska göra det vid tillfälle.

Det verkar nästan vara ett för bra erbjudande för att vara sant, men de planerar kanske att få folk att köpa en fullversion i samband med att nya versioner kommer ut. Vem vet.

Betyder det att den inte funkar som plugin i Pro Tools ??

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har testat Independence Free.

Ljudbanken som följer med är användbar men inte imponerande.

Lite lätt instabil på min PC.

Har man ingen sample player innan så är den ok.

Har du PT så missar du inget livsavgörande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att tanka Yellow Tools Independence FREE! Det tar sin lilla tid dock!

Frågan lyder som följande:

Kan man köra Independence med bara 3 av 8 parter av biblioteket?

Är jäkligt sugen på att gå hem och testa den men vill inte sitta här i ytterligare 4-5 timmar för att få ner part 4-8, de kan jag ta imorn men just nu kliar mina fingrar. 😉

Peace på er...

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Den funkar i Pro Tools 7.3 med vst-rtas wrapper. Har dock inte fått den att fungera stabilt på min maskin (PC). dvs. att pro tools kraschar väldigt ofta med den pluggen igång vilket har gjort den rätt oanvändbar för min del. Numera är den avinstallerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra Independence med bara 3 av 8 parter av biblioteket?
Ja, det går att köra igång pluggen med enbart några av bankerna. Men presets i Free-versionen är låsta/angivna i pluggen.

Så även om du saknar några ljudbanker visas ändå dess presets i Independence Free. Om du laddar en sådan preset klagas det över saknad fil men det är också allt. Klicka Ignore och gå vidare på nästa preset...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det går att köra igång pluggen med enbart några av bankerna. Men presets i Free-versionen är låsta/angivna i pluggen.

Så även om du saknar några ljudbanker visas ändå dess presets i Independence Free. Om du laddar en sådan preset klagas det över saknad fil men det är också allt. Klicka Ignore och gå vidare på nästa preset...

Tack för Ditt svar Linus!

Jag sprang dock, strax efter postandet av frågan, hem till en kompis med bättre lina och fick tillslut ner alla delar.

Kom hem glad och nyfiken. Vid uppackning får jag se "Corrupt files", lagom kul!

Men nu är problemet åtgärdat och snart går jag hem och rattar!

Tack för visat engagemang! 🙂

Peace...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...