Jump to content
Annons

70 gig bara borta!


Liquid_6

Recommended Posts

Upptäckte idag när jag kollade hur mycket utrymme jag har kvar på min primära hårddisk nåt väldigt skumt.Häromdan hade jag 90 gig men nu bara 2o ungefär.Jag har nyss installerat ett nytt virusprogram,bytte från norton till f-secure,jag har defragmenterat hårddisken.Utöver det har jag nog inte gjort nå mer.Nån som vet vad som kan va fel??

Redigerat av Liquid_6
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kör verktyget Felkontroll på hårddisken, det kontrollerar filsystemet som kan vara ur fas och därmed rapportera felaktigt ledigt utrymme.

Kör Diskrensning också, när du ändå är i farten. Det tar bort alla temporära filer.

Ok,Ska testa det å se.Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville meddela att det löst sig.Det var en fil som var relaterad till norton som var lika stor som den mängd utrymme som var borta,den låg i en temp mapp,helt jävla sjukt tycker jag det verkar,detta efter att jag avinstallerat det.Tänker aldrig installera nåt norton program nånsin igen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville meddela att det löst sig.Det var en fil som var relaterad till norton som var lika stor som den mängd utrymme som var borta,den låg i en temp mapp,helt jävla sjukt tycker jag det verkar,detta efter att jag avinstallerat det.Tänker aldrig installera nåt norton program nånsin igen 😛

Ja, som sagt, Norton är ett virus...

Du är inte den första som upptäcker det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä Norton är inget vidare... det är förresten inget av "de stora" paketen om man ser till hur mycket kraft (processer, ram-minne) de tar upp i din dator. Det är oftast bättre att leta upp separata program som man vet tar upp lite ram och få processer. Det är i.o.f.s. lite letande, men det är oftast värt det. Problemet med de flesta program idag är att de ska kunna så mycket och bara lägger in fler och fler funktioner som man kanske inte ens vill ha eller använder... Alla program vill ju autostarta t.ex för att tillverkaren tycker att just deras program är viktigast i världen... bara att stänga av så mycket man kan... oj, nu blev det lite offtopic här... 😛

Ett tips är att du kollar på Nortons hemsida om de har ett litet program för att avinstallera deras produkt ordentligt. Det brukar lämnas kvar en massa (sk*t) efter en avinstallation, vilket kan påverka din dator negativt, och framförallt kan det skapa konflikter med ditt nya internet security program.

Det kan oxå vara lämpligt att städa registret med t.ex. CCleaner för att se om det hittar spår av Norton i registret som du kan ta bort. Var bara försiktig när du använder register program som städar, för ibland "städar" de bort för mycket... gör backup innan du tar bort saker ur registret. CCleaner frågar om du vill göra en backup, så det är bara att svara ja och spara filen. Det kan även städa bort tempfiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä Norton är inget vidare... det är förresten inget av "de stora" paketen om man ser till hur mycket kraft (processer, ram-minne) de tar upp i din dator. Det är oftast bättre att leta upp separata program som man vet tar upp lite ram och få processer. Det är i.o.f.s. lite letande, men det är oftast värt det. Problemet med de flesta program idag är att de ska kunna så mycket och bara lägger in fler och fler funktioner som man kanske inte ens vill ha eller använder... Alla program vill ju autostarta t.ex för att tillverkaren tycker att just deras program är viktigast i världen... bara att stänga av så mycket man kan... oj, nu blev det lite offtopic här... 😮

Ett tips är att du kollar på Nortons hemsida om de har ett litet program för att avinstallera deras produkt ordentligt. Det brukar lämnas kvar en massa (sk*t) efter en avinstallation, vilket kan påverka din dator negativt, och framförallt kan det skapa konflikter med ditt nya internet security program.

Det kan oxå vara lämpligt att städa registret med t.ex. CCleaner för att se om det hittar spår av Norton i registret som du kan ta bort. Var bara försiktig när du använder register program som städar, för ibland "städar" de bort för mycket... gör backup innan du tar bort saker ur registret. CCleaner frågar om du vill göra en backup, så det är bara att svara ja och spara filen. Det kan även städa bort tempfiler.

Tyvärr är det så att inget avinstallationsprogram eller ens Nortons egna anvisningar klarar att ta bort allt skräp som Norton smutsar ner datorn med.

Enda sättet att bli av med allt är tyvärr att formatera om hårddisken, installera om operativ och program och börja om helt från början... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skroton är bara skräp...

För bara med sig en massa bekymmer. Förstår inte hur

företag osv kan ens underlåta sig att fundera på en

sådan lösning...Den är ju sämre än sämst.

Jag har märkt det nu!Bara skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...