musik (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Hej! Jag har läst att Dunlop CryBaby-WahWah-pedal fått ta en del skit för att svepet sägs vara kort på den. Jag vet inte om de talar om grundmodellen då... Samtidigt har Brozzan skaffat en Morley WahWah, som sägs ha grymt långt svep. Därmed inställer sig en fråga (innan jag testar dessa inom kort): Vad menas med att svepet är långt? - Måste man i så fall trampa fortare upp och ned på pedalen? - Och borde man i så fall inte kunna ställa in sveptiden på pedalen?? 🙂 :musik
osiris Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Det handlar väl bara om sträckan från 'ingenting' till 'fullt ös' på pedalen?
musik (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Det handlar väl bara om sträckan från 'ingenting' till 'fullt ös' på pedalen? Jag vet inte. Brozzan sa att jag måste, typ, "trampa som idiot upp och ned på pedalen" - ungefär två tramp per sekund - om jag ska få det där WahWah-ljudet för gitarr, som jag försökte illustrera för honom genom käftrörelser. 🙂 För annars skulle den låta som ett svepande filter på en synth, en sån där ljudkurva, ni vet... :musik
musik (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Det handlar väl bara om sträckan från 'ingenting' till 'fullt ös' på pedalen? Jaaa... man kan nog säga så ja. Det innebär ju att man inte behöver trampa med lika stora rörelser, om svepet är kortare...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.