Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tja!

Fynda en beg sm57 för ett tag sen.

Och känner att jag vill göra rent den och undrar om det går och plocka isär den?

Har prövat och ta isär den men utan att lyckas, vågar inte bryta för mycket i den.

Mvh Erik

Edited by Erik
Annons
Posted

Jag har själv försökt ta isär en 57:a men skruvar man upp den så sitter ju där bara sladdar som är fastlödda å man kommer lixom inte åt att göra nått. Kan va så värst jobbigt att det inte går... Utan att slita loss nån lödning dvs...

Men vad är de inne i micken du behöver rengöra egentligen? Så mkt skit kan ju inte komma in, de ju lixom inga öppna hål i den sålänge den inte e helt sönderbankad... Är gallret trasigt så kan det väl komma in lite skit där, men va å pilla på membranet är ju inget att rekommendera. Mitt förslag: Öppna den inte. 😛

.. förlåt om detta inte hjälper dig så värst mkt... men men.. :rolleyes:

Tjo

Posted

Nix. Går inte att öppna. Höljet kan man ju göra rent förstås med trasa.

Möjligen kan man rengöra gallret - rikta micken neråt, fuktad tandborste.

G.

Posted

Om man löder bort anslutningarna och skruvar loss en skruv så går kapseln att ta loss.

Dett yttre, roteranande, höljet går att ta loss om man böjer in ringen på insidan.

Å andra sidan; är den hel, så varför ta chansen? Risken finns att de pyttesmå ledningarna som går till terminalerna

på undersidan går av (MEN, Monacor sägs sälja kapslar som passar till 57an för under hundringen,

de flesta musikhandlare borde kunna handla därifrån).