Jump to content
Annons

varför dubbla noter?


korven (oregistrerad)

Recommended Posts

korven (oregistrerad)

Hjälpen någon! Varje ton jag spelar in med midi registreras dubbelt, även i notform (score). Jag använder Nuendo (med Reason rewirat, samt ett cme-keybord). Funktionen - Delete doubles - hjälper inte. Kan jag ställa in något? Borde vara enkelt men jag får inte rätt på`t. 😕😊😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder inte de programmen.. men se till att du endast har midi ut kabeln på keyboarden inkopplad annars kan det bli midiloop.

Gäller det endast när du kör nuendo med reason rewirat eller är det samma när du bara kör nuendo?

Link to comment
Dela på andra sajter

korven (oregistrerad)

tack för svar! men problemet kvarstår.

två kanaler? Stereo!? men det ska väl gå bra?

Har bara midi ut inkopplad, och samma problem uppstår med annan sampler (än reasons).

Jag använder KX, kan det vara där det är felinställt, tro? och hur gör jag då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

korven (oregistrerad)

Inte hjälpte det att slå av eller reseta cme:n, tyvärr! är det kanske den som krånglar? 🙂

Jag har tidigare haft både usb- och midikabel inkopplade (dumt nog), men kan det va så att den informationen fortfarande ligger och spökar nånstans i nuendo (det var ju ett tag sen)? 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

korven (oregistrerad)

Tack för hjälp! :rolleyes: Men nu har jag löst det: Om man son jag har skilda midikällor, kan man inte ha "all midi input" på, utan man måste definiera bara en källa åt gången, för även om allt låter rätt (bara ett/rätt instrument hörs på just det spåret, outputen är ju olika) registreras det dubbelt i keyeditorn (eller score). 😆 dum som en korv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...