Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Den externa hårddisken till min musikdator går för tillfället inte att stoppas. När jag väljer "säker borttagning" av maskinvara så och markerar hårddisken får jag bara ett meddelande om att den inte kan stoppas just nu och att jag ska prova senare. Vet att det kan bli så om man t ex har uppe katalogstrukturen i Utforskaren, men jag har stängt av alla program, men får ändå samma meddelande. Är lite småskraj, en gång när jag glömde stoppa hårddisken och stängde av den ändå försvann all info. Fick formatera om. Känner inte för det igen!!!

Annons
Postat (redigerat)

Det är troligtvis någon fil som inte är stängd som den ska Kolla i aktivitetshanteraren att inget program är igång.

Testa sedan med att stänga ner datorn helt och hållet som vanligt med "Stäng Av"-kommandot. Då bör alla filer stängas på ett korrekt sätt.

Och du har väl backup även på den externa disken..? 😕

Redigerat av Violiner
Postat
Det är troligtvis någon fil som inte är stängd som den ska Kolla i aktivitetshanteraren att inget program är igång.

Testa sedan med att stänga ner datorn helt och hållet som vanligt med "Stäng Av"-kommandot. Då bör alla filer stängas på ett korrekt sätt.

Och du har väl backup även på den externa disken..? 😕

Det är min backup-disk... Men man borde såklart skaffa en till. Och bränna ner allt på DVD-skivor. Just nu är den väl fylld till 100 GB ungefär, det är ju bara 20 DVD-skivor, som tar en halvtimme stycket att bränna (jag har aldrig vågat bränna på annat än lägsta möjliga hastighet).

Whatever, efter många om och men så gick det helt plötsligt att stoppa hårddisken. Fråga mig inte varför, för jag stängde inte av något program eller så. Datorer lever sitt eget liv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.