Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska börja spela bas i ett band igen efter 15 Ă„rs uppehĂ„ll,har inhandlat en Ibanez för 2000 spĂ€nn och en ampeg B3 100W- Skulle nu vilja ha en pedal sĂ„ jag kan fĂ„ lite mer power i ljudet för runt en 1500 spĂ€nn,nĂ„n som kan rekomendera nĂ„tt? Det finns inte nĂ„n sida man kan höra hur olika pedaler lĂ„ter? THX 😊

Annons
Postat

Jag har spelat bas i mÄnga Är, utan att anvÀnda en enda pedal till. Brukar försöka fÄ till ett bra ljud,

och sedan kontroll pÄ tonbildning och anslag.

Men eftersom frÄgan gÀller pedaler, sÄ lÀr nog en kompressor (kanske en rörvariant) vara vad du behöver.

Postat

Visst de funkar ju utan,men skulle gĂ€rna vilja ha lite extra kraft i basen,fĂ„r nog prova en kompressor nĂ„nstans dĂ„. tack 😉

Postat

Jag har en EBS-kompressor som faktiskt Ă€r jĂ€kligt schysst. vĂ€ldigt bra att ha i vissa sammanhang. GĂ„r att överstyra ganska gött ocksĂ„, och har förutom en vanlig kompressor rörsimulator och multibandskompression. Är ganska billig ocksĂ„ har jag för mig. Tror den lĂ„g pĂ„ dryga tusenlappen eller nĂ„got sĂ„nt. DĂ€remot kĂ€nns det ju som om det vore mer vĂ€linvesterade pengar att lĂ€gga lite mer pengar pĂ„ en vettig bas istĂ€llet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.