Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hei! Jeg er tilhenger av å spille inn live på direkten. Midi og multitrack er ikke min greie.

Har noen erfaring med f.eks. Cubase og maskinkraft i forbindelse med innspilling av 8 spor på en gang? Jeg har et Firepod Presonus lydkort med den muligheten. Jeg tror jeg har en ganske hyfsad PC med overskuddskrefter. Men før jeg ber bandet (piano, bass, trommer og sax) om å stille opp for innspilling, kunne det vært greit å vite om noen vet hvor mye datakraft som behøves for at jeg ikke skal risikere å få en datacrash mitt i innspillingen. På forhånd, Takk - Bertil - Norge.

Annons
Postat

Det är inte särskilt krävande att spela in 8 kanaler samtidigt. Jag kan inte ge några specifikationer på vad du måste ha men jag har exempelvis spelat in 8 kanaler i 96/24 på en 3GHz-dator med 1Gb ram, ljudkort M-Audio 1010LT, och det gick utan problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.