Jump to content
Annons

Dr.Rex

Mollin (oregistrerad)

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat

Hej,

Sitter just nu i reason och kom pĂ„ en idĂ© - Vet ni om det Ă€r möjligt att 'dela upp' ljuden som körs i en loop i Dr:rex? T ex pĂ„ ingĂ„ng 1 sĂ„ Ă€r det baskaggen, sen pĂ„ ingĂ„ng 2 sĂ„ Ă€r det virveltrumman etc. Provade att koppla runder lite i 'Spider Audio Marger & Splitter' ... Men det blev inge vidare, blev samma loop pĂ„ dom olika spĂ„ren! đŸ˜±

Vore sk*tbra om detta Ă€r möjligt! 😄

Tackar för svaren!

Annons
Postat

Med kombination av Dr.REX och NN-XT gÄr det fint!

1. Ladda in din loop i Dr.Rex och mata ut den pÄ ett midispÄr med 'To Track'-knappen.

2. Skapa en NNXT, kör Browse Patch och ladda in rex-loopen.

3. Loopen mappas upp i samplaren, en slice pÄ varje tangent frÄn C1 och uppÄt.

4. Markera varje slice som innehÄller baskagge och vÀlj ljudutgÄng 1-2. Markera varje slice som innehÄller virveltrumma och vÀlj ljudutgÄng 3-4 osv.

5. Koppla alla utgÄngar frÄn NNXT till önskvÀrda inserteffekter eller direkt till enskilda kanaler i mixerbordet.

Mollin (oregistrerad)
Postat
  1. Markera varje slice som innehÄller baskagge och vÀlj ljudutgÄng 1-2. Markera varje slice som innehÄller virveltrumma och vÀlj ljudutgÄng 3-4 osv.

2. Koppla alla utgÄngar frÄn NNXT till önskvÀrda inserteffekter eller direkt till enskilda kanaler i mixerbordet.

Tack för din hjÀlp!

Men jag förstÄr inte riktigt hur du menar med att jag ska vÀlja ljudutgÄng, ska man dra sladdar eller ska man högerklicka pÄ nÄgonting - kanske bakom racket?

Postat (redigerat)
  1. Markera varje slice som innehÄller baskagge och vÀlj ljudutgÄng 1-2. Markera varje slice som innehÄller virveltrumma och vÀlj ljudutgÄng 3-4 osv.

2. Koppla alla utgÄngar frÄn NNXT till önskvÀrda inserteffekter eller direkt till enskilda kanaler i mixerbordet.

Tack för din hjÀlp!

Men jag förstÄr inte riktigt hur du menar med att jag ska vÀlja ljudutgÄng, ska man dra sladdar eller ska man högerklicka pÄ nÄgonting - kanske bakom racket?

Om du vÀnder pÄ NNXT:n sÄ hittar du 16 st ljudutgÄngar dÀr. Koppla var och en av dessa till varsin kanal i en mixer.

VÀnd sen tillbaka NNXT:n och se till att "Remote Editorn" (nedre, stora delen) av NNXT:n Àr öppnad.

Markera en sampling, grupp eller slice i blÄa rutan.

Med den lilla ratten ("out") lÀngst ned till höger under blÄa rutan vÀljer du vilket utgÄngspar som samplingen/-arna ska styras till. VÀlj t ex "3-4".

Sen gÄr du till "PAN"-ratten lÀngst ned i Remote Editorn, fortfarande med samma sampling markerad. DÀr kan du styra om ljudet ska ut till utgÄng 3, 4 eller bÄda tvÄ.

PÄ sÄ sÀtt kan du styra ut samplingarna individuellt, och dÀrmed ocksÄ hantera dem pÄ olika sÀtt efterÄt (t ex olika effekter).

Redigerat av Assar
Postat

Detta gĂ„r NATURLIGTVIS inte att göra i 2.5 va.... 🙂

TÀnkte att man kunde gör en hel del extrema ljud pÄ detta sÀtt...

Hmmm kanske en idé att uppgradera sin 2.5 till 3.0 nu dÄÄÄ...

Postat
Detta gĂ„r NATURLIGTVIS inte att göra i 2.5 va.... 😳

JodÄ! Det gÄr att göra i 2.5 ocksÄ. Du har din DrREX och du har din NNXT.

Postat

NN-XT har lĂ€st rex-filer sedan Reason 2.0 😛

...idé att uppgradera sin 2.5 till 3.0 nu dÄÄÄ...
Absolut inte!

Du ska invÀnta Reason 4 :rolleyes:

Postat (redigerat)

LÄter nice, men vad ska jag med DrRex?

Never mind Jag fattar...Du maste ha in den för att fÄ loopen pÄ tangenterna.....

Oki...Testat nu....

FY F** vilket jobb...Tröttnade efter 7 slices... 😆

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
FY F** vilket jobb...Tröttnade efter 7 slices... 😆

Du mĂ„ste inte göra sĂ„ med alla slices. Det rĂ€cker med de du vill hantera pĂ„ ett eget sĂ€tt. Övriga kan gĂ„ ut pĂ„ en allmĂ€na utgĂ„ng.

Mollin (oregistrerad)
Postat

Men eftersom jag nu har laddat in Dr:Rex loopen i en NNXT sĂ„ kan jag ju inte skicka ut den som en loop? MĂ„ste jag klicka ut allting i seq? 🙂

Postat

SÄ hÀr gjorde jag...

Skapade en Dr.Rex

Letade upp en loop, laddade den i Dr.Rex

Klickade "too track" (Med locators satta till 1 - 5)

Skapade NNXT

Markerade hela midisekvensen frÄn Dr.RexŽs track.

Flyttade detta till NNXTÂŽs sequenser track.

Tog bort Dr.Rex HELT (inkl Sequensertrack)

Laddade SAMMA loop i NNXT.

Sen öppna NNXT nedre fönster..DÀr kan man ha mycket skoj...

PS: För att det ska lÄta sÄ bra som möjligt sÄ ska man ju editera varje slice.

SÄ man fÄr nÄgorlund harmoni i det hela...

Men DET tar tid...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.