Jump to content
Annons

Ändra volym på basen/trummor


blackDog

Recommended Posts

Hej ... behöver hjälp med att hitta ett program till datorn /windows xp/ som man kan ändra volymen på basen, eller trumm spåret. Om det finns något sådant program som fungerar med mp3 eller andra vanliga ljud filer vill jag gärna vet.

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik från "Program att...."
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Om du meanr att du ska jobba med ett stereospår så är det nog EQ du ska försöka med. Om du ska in och ändra enskilda instrument så mäste du ha orginalfilerna och jobba med i Cubase/Pro tools eller liknande program som hanterar flerspårsmixning. När det gäller stereospår så finns en hel del att välja på. Vet att många använder sig av Steinberg Wavelab för PC (nämner detta på ryktesvägar då jag själv inte har det, men har testat det förr). Jag kan tipsa om en EQ som jag finner väldigt bra på att isolera instrument från ett stereospår. Det är EQ:n bx_digital. Den finns att ta hem som fullt fungerande demo på http://www.brainworx-music.de Den kräver sin tid att lära sig men är väldigt användbar när man har greppat den. Jag tror att Wavelab hanterar VST-pluggar, men är inte helt säkert. Om det gör det så kan du använda den pluggen i programmet.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...