Jump to content
Annons

Problem med Liquid mix


manne_vxu

Recommended Posts

Tjena!

Jag har stött på ett problem med min liquid mix som jag inte riktigt kan lösa. Det är så här då va att när jag ska lägga in liquid som plugg i cubase (sx3 f.ö) så får jag ett felmeddelande om att liquid mix inte kan jobba i mer än 1024 ms (eller samples mins inte) latency. Dock så har jag latencyn ställd till 512 i min delta1010 kontrollpanel. Jag har testat 44.1 khz och 48, 16 bitar och 24 men samma problem uppstår.

Vilket är konstigt är att jag upplever som att latencyn är mycket högre i cubase också trots att den är inställd i kontrollpanelen till 512 och har dessutom testat det minsta värdet.

Antagligen ligger problemet i cubase då eller i ljudkortet, vad tror ni? Är tacksam för svar.

/manne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Det är inte så att du har ställt in latency i ljudkortsdrivrutinen, men valt Cubase:s inbyggda asio-drivrutin istället för ljudkortets? Skulle kunna förklara en hel del.

Mmm, kan det vara så att du har någon annan plugg som drar ned latencyn?

SIR tar ju en del i anspråk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att du har ställt in latency i ljudkortsdrivrutinen, men valt Cubase:s inbyggda asio-drivrutin istället för ljudkortets? Skulle kunna förklara en hel del.

Nja så fall har cubase ändrat det av sig själv men när jag va och rotade i inställningarna så va det rätt. kan dock inte svära på att det va så...får ta en titt när jag kommer till studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att du har ställt in latency i ljudkortsdrivrutinen, men valt Cubase:s inbyggda asio-drivrutin istället för ljudkortets? Skulle kunna förklara en hel del.

Mmm, kan det vara så att du har någon annan plugg som drar ned latencyn?

SIR tar ju en del i anspråk...

Testade även att ha ett tomt projekt med endast en ljudfil. Det jag upplevde som att cubase hade högt latency på va när jag drog i volymreglaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Låter mer som ett problem med FW i så fall.

Jag har kört Liquid Mix i både Cubase och Tracktion utan några som helst problem.

Det vara bara tuta och köra.

BTW, det finns en uppdadering för PT!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...