Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hallo alla kära FL användare.

Har två frågor som jag är mer än säker på att jag kommer få svar på:

Strings - Finns det några schyssta strings samples nånstans? Kollat WarBeats och sökt på goggle men inte hittat något bra. Dom som ligger standard på FL suger enligt mig, antingen för ljusa eller för mörka verkar inte finnas nåt mellanting. Jag har använt FL ett tag nu så jag är väl inte nybörjare men inte heller tillräckligt bra för att ratta fram det ljudet jag är ute efter.

Piano roll - Jag använder mig mest utav piano roll när jag gör drums etc för det känns betydligt mer enklare. Dock har jag bara lyckats använda antingen en sample eller hela packs i den. Finns det något sätt att öppna upp en tom piano roll och lägga in olika samples på olika tangenter? Så att man i princip kan göra en hel trum rytm på bara en pattern av flera enskilda samples.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Försök vara lite tydligare i rubriken till tråden so kommer du snabbare och lättare få hjälp med ditt problem. Rubriken frågor säger inte så mycket. Det gör det lättare också om nån annan söker svar på samma fråga. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo alla kära FL användare.

Har två frågor som jag är mer än säker på att jag kommer få svar på:

Strings - Finns det några schyssta strings samples nånstans? Kollat WarBeats och sökt på goggle men inte hittat något bra. Dom som ligger standard på FL suger enligt mig, antingen för ljusa eller för mörka verkar inte finnas nåt mellanting. Jag har använt FL ett tag nu så jag är väl inte nybörjare men inte heller tillräckligt bra för att ratta fram det ljudet jag är ute efter.

Piano roll - Jag använder mig mest utav piano roll när jag gör drums etc för det känns betydligt mer enklare. Dock har jag bara lyckats använda antingen en sample eller hela packs i den. Finns det något sätt att öppna upp en tom piano roll och lägga in olika samples på olika tangenter? Så att man i princip kan göra en hel trum rytm på bara en pattern av flera enskilda samples.

Tack på förhand!

Har inget bra tips på samples med stråkar. Använder bara synthar till detta.

Antingen lägger du ihop de samples du vill använda till en sampel och slicear upp dem. Eller så fixar du ett program som hanterar flera sampels och meckar ihop det där. Finns säkert fler alternativ jag inte kommer på just nu.

Du kan ju inte fixa så att pianorollen ska fatta att du lägger kicken på C och att en snare ska vara på D t.ex, om du inte har en färdigslicead del som har de olika ljuden satta så att piano rollen ska förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...