Liquid_6 Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Jag skulle vilja veta hur man organiserar om bland pluggarna i cubase,så att tex kompressorer hamnar i en mapp och eq i en annan så att säga.Jag läste en artikel i studio förut om detta men jag har tappat bort tidningen.Nån som vet?
Majken Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Flytta på dll-filerna som ligger i vstplugins mappen. Genom att lägga dll'erna i olika kataloger ändras även menystrukturen i Cubase. Observera dock att Cubase 4 fortfarande sorterar dem som "Old VST Plugins" eller liknande.
Liquid_6 Postat 23 juli 2007 Trådstartare Postat 23 juli 2007 Flytta på dll-filerna som ligger i vstplugins mappen. Genom att lägga dll'erna i olika kataloger ändras även menystrukturen i Cubase. Observera dock att Cubase 4 fortfarande sorterar dem som "Old VST Plugins" eller liknande. Det var som jag trodde då,ska testa å hoppas det går strulfritt.Tack!
Majken Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Jag har en gammal guide till hur du enklast ordnar om pluggarna på min insomnade Cubase-sida. Där står litegrann om hur du smidigast flyttar dem och vad du gör när problem uppstår. Du hittar guiden under Artiklar / Ordning & Reda. http://www.majken.se/cubase
bakke Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Jag hoppar in med en liknande fråga: Går det att organisera om pluggarna som ligger under DirectX i menyn, och om det går hur gör man det?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.