suprapappa Postat 23 juli 2007 Dela Postat 23 juli 2007 hej jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 😆 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud.... jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik.... jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt tips? tack petri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 hej jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 🙂 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud.... jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik.... jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt tips? tack petri Denna är inte gratis, men jävligt enkel och BRA: Sonalksis TBK Så underbart med den stora guldratten. Ingen tvekan om vad den gör inte 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 hej jag sitter med en låt som är ganska dynamisk och där jag vill ta bort drivet ibland utan att stanna upp takten helt....trummorna kommer från hypersonic. i hypersonic finns enkla "hyperknobs" 🙂 för att snabbt och enkelt förändra ett ljud.... jag har för trummorna skruvat på "tone" så att jag där jag vill ha ner drivet skruvar ner (typ) diskant så att trummorna blir muggiga men pulsen i basen finns kvar....idén funkar bra men filtret låter skit det handlar om organisk, soulig pop och jag e inte så bevandrad bland filterpluggar o dyl som e vanligt i elektronisk musik.... jag söker ngt som (gärna e gratis) inte har så många rattar men låter bra och låter mig filtrera trummor på ett snyggt sätt tips? tack petri G-band Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 juli 2007 Dela Postat 26 juli 2007 Istämmer med ovanstående, G-band är gratis och gör ett bra jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.