Jump to content
Annons

Problem med EZDrummer i Cubase SX3


MapleDouglas

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett mystiskt problem med EZDrummer som blir mycket frustrerande i längden. Jag använder mig utav ett Toneport UX2-ljudkort + Cubase SX 3.1.1.944, och varje gång jag laddar ett projekt som har ett EZDrummer-spår, hörs först bara ett eller ett par av trumljuden, t.ex. en kick eller en snare. Resten är tysta. Vartefter tiden går hostar ljuden sakta men säkert igång ett efter ett. Detta brukar ta flera minuter. Ett fåtal gånger fungerar det direkt. Vad detta kan bero på har jag ingen aning om, jag finner ingen logik i problemet. Så vitt jag vet är alla kopplingar helt i sin ordning. Skulle uppskatta tips och förslag. Tack på förhand!

/Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den har inte hunnit laddat klart? När du öppnar EZdrummer så börjar en mätare ladda i högra hörnet. Den ska vara full innan "alla ljud hörs". Tar det lång tid beror det antagligen på att du har en massa andra minneskrävande program öppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men tyvärr är lösningen inte så enkel. Mätaren är full och det här problemet uppstår oavsett hur många andra pluggar som är igång samtidigt. Det blir samma sak när det bara är EZDrummer laddat. Dessutom är det ganska sporadiskt, ibland hörs allt direkt, ibland tar det upp till 10minuter, i samma projekt. Tacksam som sagt för fler tips...!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ärligt talat så är EZdrummer jävligt segt på att ladda...

precis som han säger så är det bara ett fåtal gånger den laddar in fort.

Men oftast tar det riktigt lång tid, enligt min mening.

förstår inte hur de kan ta så lång tid att ladda in 250 MB när man har en snabb dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så är EZdrummer jävligt segt på att ladda...

precis som han säger så är det bara ett fåtal gånger den laddar in fort.

Men oftast tar det riktigt lång tid, enligt min mening.

förstår inte hur de kan ta så lång tid att ladda in 250 MB när man har en snabb dator.

Se DrHans svar för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så är EZdrummer jävligt segt på att ladda...

precis som han säger så är det bara ett fåtal gånger den laddar in fort.

Men oftast tar det riktigt lång tid, enligt min mening.

förstår inte hur de kan ta så lång tid att ladda in 250 MB när man har en snabb dator.

Se DrHans svar för svar.

Precis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så är EZdrummer jävligt segt på att ladda...

precis som han säger så är det bara ett fåtal gånger den laddar in fort.

Men oftast tar det riktigt lång tid, enligt min mening.

förstår inte hur de kan ta så lång tid att ladda in 250 MB när man har en snabb dator.

Se DrHans svar för svar.

och det funkar inte klockrent ändå vetty

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...