Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hallå!!

(gäller PC)

Köpte en Mbox2 mini för ca ett halvår sen. Fick med PT 7.1 men uppdaterade till

PT 7.3.1 ganska omgående. Fick för mig igår att jag skulle installera MPT (Music Production Toolkit)

för å få 48 kanaler m m. Men när jag startar PT så vill den att jag ska "authorize". visst visst.. men trycker jag på Authorize så får jag bara upp nästa ruta där det står "This version of MPT requires

authorization to run, but no iLok can be found. please install the iLok for this software".. å det går bara å gå tillbaka. Testade å ladda hem uppdatering MPT 7.3 men det hälpte inte ett dugg.

Hittar inget på digis hemsida om detta å jag även testat å ta bort det(kontrollpanelen/lägg till eller ta bort prog), men det går inte heller.. ända som händer är att den gör en ny installation.

Jag trodde man fick med MPT gratis eftersom det ligger på PT skivan.. å om så inte är fallet så vore det iaf skönt å få bort det så man slipper 5-6 "authorization" meddelanden varje gång man ska ladda PT.

Nån som tror sig ha en lösning på detta!?

Tack på förhand!

/Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå!!

(gäller PC)

Köpte en Mbox2 mini för ca ett halvår sen. Fick med PT 7.1 men uppdaterade till

PT 7.3.1 ganska omgående. Fick för mig igår att jag skulle installera MPT (Music Production Toolkit)

för å få 48 kanaler m m. Men när jag startar PT så vill den att jag ska "authorize". visst visst.. men trycker jag på Authorize så får jag bara upp nästa ruta där det står "This version of MPT requires

authorization to run, but no iLok can be found. please install the iLok for this software".. å det går bara å gå tillbaka. Testade å ladda hem uppdatering MPT 7.3 men det hälpte inte ett dugg.

Hittar inget på digis hemsida om detta å jag även testat å ta bort det(kontrollpanelen/lägg till eller ta bort prog), men det går inte heller.. ända som händer är att den gör en ny installation.

Jag trodde man fick med MPT gratis eftersom det ligger på PT skivan.. å om så inte är fallet så vore det iaf skönt å få bort det så man slipper 5-6 "authorization" meddelanden varje gång man ska ladda PT.

Nån som tror sig ha en lösning på detta!?

Tack på förhand!

/Fredde

Du får inte med det. På digidesigns sida står det vilka filer du ska ta bort för att få bort dessa meddelanden. Kommer inte ihåg i huvudet men kika lite på¨deras sida så hittar du nog rätt tillslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!!

(gäller PC)

Köpte en Mbox2 mini för ca ett halvår sen. Fick med PT 7.1 men uppdaterade till

PT 7.3.1 ganska omgående. Fick för mig igår att jag skulle installera MPT (Music Production Toolkit)

för å få 48 kanaler m m. Men när jag startar PT så vill den att jag ska "authorize". visst visst.. men trycker jag på Authorize så får jag bara upp nästa ruta där det står "This version of MPT requires

authorization to run, but no iLok can be found. please install the iLok for this software".. å det går bara å gå tillbaka. Testade å ladda hem uppdatering MPT 7.3 men det hälpte inte ett dugg.

Hittar inget på digis hemsida om detta å jag även testat å ta bort det(kontrollpanelen/lägg till eller ta bort prog), men det går inte heller.. ända som händer är att den gör en ny installation.

Jag trodde man fick med MPT gratis eftersom det ligger på PT skivan.. å om så inte är fallet så vore det iaf skönt å få bort det så man slipper 5-6 "authorization" meddelanden varje gång man ska ladda PT.

Nån som tror sig ha en lösning på detta!?

Tack på förhand!

/Fredde

Du får inte med det. På digidesigns sida står det vilka filer du ska ta bort för att få bort dessa meddelanden. Kommer inte ihåg i huvudet men kika lite på¨deras sida så hittar du nog rätt tillslut.

hej.. tack!! lyckades lista ut det tillslut.. fan dumt å inte kolla om det ingick eller ej innan jag installerade det. tirst att det ska va så knepigt å ta bort. får ta å leta runt lite på digi sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på denna länk och kolla på sidan 8 😉

http://akmedia.digidesign.com/products/doc...Guide_12117.pdf

ahh tackar.. har redan lyckats få bort det. hitta ett schysst prog. som funka

klockrent. Uninstaller.. gratis.. eller rättare sagt. 24 dagars trial.

rekomenderas om man har strul med å få bort oönskade prog.

http://www.ursoftware.com/?ref=g_uninstall...CFQJLQwodBj_Iog

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...