Micke H Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Meh, vad allt känns meningslöst. Bandet går inge bra, skolan suger så hårt att jag knappt lär mig ett skit, nåt jobb har jag inte...och jag sitter halvfull och skriver på ett jävla forum. 😊
Neosus Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Jag håller på att bråka med min jävla skitmusikdator. DET känns meningslöst.. 😊
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 FOO FIGHTERS-SKIVAN HAR SKICKATS! 😉 Är det senaste? I så fall recenserade dom den i dagens DN. 😊
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Lynxo: Hör hur Ubuntu ropar på dig... 😳 Nänä, jag är inte tillräckligt mycket datanörd för att palla med sånt... 🙂
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Dock ska jag överge PC:n i och med mitt nästa datorköp... 😳
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Lynxo: Hör hur Ubuntu ropar på dig... 😳 Nänä, jag är inte tillräckligt mycket datanörd för att palla med sånt... 🙂 Det är precis det man inte behöver vara! Installationen går på en kvart max och är enklare än Windows, och sen är det bara att tuta och köra, allting bara funkar! Du kanske behöver konfigurera nånting nånstans, men så är det ju alltid. Ubuntu är väldigt enkelt att förstå. Det finns live-cd-skivor man kan ladda ner, som man bara stoppar in och bootar ifrån utan att behöva installera nånting, om man bara vill prova på. Här, tryck bara på "start download" och bränn iso:n på en cd och starta om datorn med skivan i cd-läsaren. 🙂
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Är det? jag har alltid fått för mig att det tvärtom kräver mycket pill för att fungera... 😳
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Absolut inte. Andra distributioner av Linux kan vara väldigt krångliga och "nördiga", men Ubuntu är gjort för att vara så enkelt som möjligt. Som de säger, it just works. 😳
Neosus Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 (redigerat) ...men att få ljudkort och sånt att fungera i Linux kan vara lite meckigt... som jag fattar det!? Eller? 😳 Iallafall för min del eftersom det inte finns drivisar till mitt kort. Men som man kan fixa själv på nått vis? Som jag fattar det? Det var därför jag avinstallerade Ubuntu igen... 🙂 Redigerat 26 september 2007 av Neosus
Micke H Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Själv så gör jag så mycket mer än meckar med musik på min dator, och jag betvivlar att Ubuntu skulle palla det. 😳
Dingbats Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Mm, det kan väl iofs vara lite trixigt. Man kan kolla på ALSAs hemsida om ens ljudkort stödjs, eller om man har Firewireljudkort på Ffados.
Recommended Posts