Jump to content
Annons

Samson C01U (USB kondensator mick)

Recommended Posts

JockZon (oregistrerad)
Postat

Hej, jag skulle kunna vara så nöjd med den här mikrofonen om det inte vore för en sak: Det högfrekventa ljudet i bakgrunden. Någon som har erfarenhet av denna och har en lösning? Om det nu inte går att göra någonting åt mikrofonen eller inställningarna för den, går det på något sätt att isolera ljudet och ta bort den frekvensen? Är inte så haj på området.

(Jag har provat olika datorer och mjukvara men då bara plug-in & play, inga speciella drivrutiner)

Tack så mycket för hjälp!

Annons
Postat

Ta tillbaka den till återförsäljaren. Det låter som att den är trasig. Kolla också med någon polare om den låter likadant i dennes USB-kort. Kan vara så att den inte funkar bra med dina usb-kretsar.

JockZon (oregistrerad)
Postat

Har provat på tre av mina dator så det är väl micken men grejen är att jag får det att låta ganska bra efter lite mixning, det är i alla fall vad jag själv tror, min kompis säger att den fortfarande åter kasst. Men ja, det får väl bli en ny mick då?

Postat

Hej på er.

Problemet med alla dessa billiga USB-mickar är att man matar kapseln med "upptrafad" ström som kommer från USB-bussen, en spänning som är "skitig" och detta förstärks självklart ytterligare när man trafar upp den. Detta gör att USB-mickar har en tendens att vara brusiga och allmänt "halvbra". Det är kanske därför de marknadsförs som "Podcast-mickar".

Det finns bara två tillverkare som har fått rätt på detta:

1. Røde som har valt att göra sin USB-mick dynamisk istället för konding

2. sE som har ett chip som "tvättar" spänningen från USB-bussen innan den trafas upp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.