Jump to content
Annons

Mikrofon t. utomhusbruk - råd

Recommended Posts

grunge (oregistrerad)
Postat

Hejsan,

Kanske detta är rätt forum att fråga i. Är alltså en novis vad det gäller ljudutrustningar så ta det lugnt 😆

Har i alla fall mitt mål klart , och det är att spela in fågelljud till att börja med.

Förvånansvärt nog gick det att spela in på en enkel diktafon, men motorljudet följde ju med också.

Nästa steg blev att koppla in en billig dynamisk mic kallad DM-801 (kina?) på 600 ohm.

Fungerade inte alls , knappt hörbart ljud.

Vad jag förstått måste jag kanske ha en riktad mic, sen en hyfsad bärbar bandare förståss (för tuffa tag i fält).

Hoppas jag kan få lite råd på detta forum , alla här verkar ju vara ruskigt kunniga ... 😄

Annons
Postat (redigerat)

Var en tråd uppe om att spela in naturljud för några dagar sedan. Du skulle kunna titta på den parabolmikrofon som dom diskuterade där. Den borde fungera mycket bra till ditt användningsområde.

Länk

/H.

Redigerat av henning
grunge (oregistrerad)
Postat
Var en tråd uppe om att spela in naturljud för några dagar sedan. Du skulle kunna titta på den parabolmikrofon som dom diskuterade där. Den borde fungera mycket bra till ditt användningsområde.

Länk

/H.

Tackar !!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.