TheIrrationell Postat 23 juni 2007 Postat 23 juni 2007 När jag kör guitar rig 2 så får jag ingen signal till nåt annat program som jag vill spela in i, det gäller alla program, får bara signal i ett av dem åt gången. T ex om jag startar Cubase först så har jag bara signal där och likadant om jag startar nåt annat program först. Antar att det är nåt strul med asio, är det nån som har bättre koll på det än mig här? Kör m-audio FW audiophile! Tacksam för svar!
Majken Postat 23 juni 2007 Postat 23 juni 2007 Asio-drivrutiner har endast stöd för att användas med ett program åt gången. En lösning kan vara att köra Asio-drivrutiner i Cubase och DX-drivrutiner i andra program. Men varför inte köra Guitar Rig som vst-plugg?
TheIrrationell Postat 24 juni 2007 Trådstartare Postat 24 juni 2007 Asio-drivrutiner har endast stöd för att användas med ett program åt gången. En lösning kan vara att köra Asio-drivrutiner i Cubase och DX-drivrutiner i andra program. Men varför inte köra Guitar Rig som vst-plugg? Aaaah! DX-drivrutinerna ger ett lågt och dovt ljud, helt skurna över 1khz typ, så det gav jag fan i! Har provat som plugg men fick det inte att fungera, men det beror nog bara på dåligt tålamod när jag försökte första gången! Men det fixar jag! tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.