Berra Postat 19 juni 2007 Postat 19 juni 2007 Hej! När jag ska gör om filer från wav till mp3 så uppstår det små korta hack/klipp i låtarna. Det kan tex vara en bastrumma som låter som att den blir dubbad på vissa ställen. Jag har exporterat wavfilerna i 16/44.1 format och därefter gjort om wavfilen till mp3format i audiograbber och freerip. Och i bägge fallen så uppstar de störande inslagen. Måste jag exportera i 24/44.1? tacksam för svar mvh
Linkowich Postat 19 juni 2007 Postat 19 juni 2007 Hej Berra! Nu kanske jag frågar självklara grejer, men bättre att sejfa: - Har du kollat så att original wave-filen är ok och inte hackar? - Låter andra (andras) mp3-filer ok på din dator? Isåfall, testa att ladda hem och mp3-koda med LAMEDrop också och se om felet uppstår även då.
Berra Postat 20 juni 2007 Trådstartare Postat 20 juni 2007 Hej Berra! Nu kanske jag frågar självklara grejer, men bättre att sejfa: - Har du kollat så att original wave-filen är ok och inte hackar? - Låter andra (andras) mp3-filer ok på din dator? Isåfall, testa att ladda hem och mp3-koda med LAMEDrop också och se om felet uppstår även då. Tjena! Wavfilen låter okej, likaså andra mp3filer. Och den där lame-kodaren gjorde tydligen susen.. Tack för hjälpen Linkowich
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.