Jump to content
Annons

Hur reset:ar jag min Nord Rack2


Swernfeldt

Recommended Posts

Annons

Med fabriksinställningar menar du originalljuden? Eller finns det andra globala inställningar som du vill ha tillbaka också?

Om det bara är ljuden, så finns de säkerligen att ladda ned nånstans på nätet. Har inte clavia ett eget användarforum??

Annars brukar det ju på vissa synthar finnas nån form av totalreset, mha någon knappkombination under uppstarten... Har du kollat manualen ordentligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Har själv tillgång till en Clavia. De får man fram genom att plocka in dem via USB från datorn igen. När man t.ex. har laddat ned nya instrumentljud gratis från Nätet, så är ju de gamla förhoppningsvis lagrade på ens hårddisk... Ska själv hämta ned en Yamahaflygel snart och då måste jag lägga Malmsjöflygeln nån annanstans, dvs. på hårddisken.

Har man tappat alla ljud helt, om minnet rensats olyckligtvis, så kan nog Clavia hjälpa med en cd mot avgift. Och åtminstone tidigare så hade de ändå alla presetljud på sin hemsida, kanske är det så fortfarande!?

Deras support är mycket bra.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...