Jump to content
Annons

Effect BT använder.


Skogholm

Recommended Posts

Tja alla jag satt o titta på en film på youtube när bt leker.

http://www.youtube.com/watch?v=PxYHuZrg1ms

Jag undrar vad det är för effect som han har som gör att allt hackar upp sig när han sätter

handen ovanför? 😄

Finns det nån mjukvaru effect av denna effect?

Ganska cool grej i min syn iaf. 😛

MVH Skogholm

Redigerat av Skogholm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
the IR controller is a XYZ axis controller that looks like it is setup through a quad loop port through midi and is being recognized by either a granulizer or a chopper plugin. It is prolly preset to each axis to give a specific callibration to the bpm or is simply synced.

Med lite trixande så kan du få ett delay att göra samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack :rolleyes:

nån som vet nån mjukvara till detta?

jag vet att det finns nån mjukvara sett annan film där han bara använed tangetbordet för att göra detta :rolleyes:

BT vet jag sitter o slajsar väldigt mkt!!! dvs tar småsmå klipp o repeterar o grejjar!!

annars är ett bra delay ett väldigt bra hjälpmedel.-. om du gillar slajsat o stört ska du kolla in musikgenren drillnbass, och artisten squarepusher, som är väldigt kreativ när det kommer till repetitioner och tweakade beats.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

BT har också startat en firma vid namn Sonik Architects och kommer inom kort att släppa två pluggar där vid namn StutterEdit och BreakTweaker. De lär nog leverera ungefär det där soundet! Den som ger sig till tåls får se!

Här finns en video från utvecklingsarbetet:

http://stage6.divx.com/BT/video/1051825/BT...w---Part-5-of-5

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack 🙂

nån som vet nån mjukvara till detta?

jag vet att det finns nån mjukvara sett annan film där han bara använed tangetbordet för att göra detta 😉

BT vet jag sitter o slajsar väldigt mkt!!! dvs tar småsmå klipp o repeterar o grejjar!!

annars är ett bra delay ett väldigt bra hjälpmedel.-. om du gillar slajsat o stört ska du kolla in musikgenren drillnbass, och artisten squarepusher, som är väldigt kreativ när det kommer till repetitioner och tweakade beats.. 🙂

Mmm... Squarepusher *drool*

Dessutom är han en kunglig bassist O.O

Jag snor den här tråden och frågar, har du tips på bra DrillnBass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Okej tack 🙂

nån som vet nån mjukvara till detta?

jag vet att det finns nån mjukvara sett annan film där han bara använed tangetbordet för att göra detta 😄

BT vet jag sitter o slajsar väldigt mkt!!! dvs tar småsmå klipp o repeterar o grejjar!!

annars är ett bra delay ett väldigt bra hjälpmedel.-. om du gillar slajsat o stört ska du kolla in musikgenren drillnbass, och artisten squarepusher, som är väldigt kreativ när det kommer till repetitioner och tweakade beats.. 🙂

Mmm... Squarepusher *drool*

Dessutom är han en kunglig bassist O.O

Jag snor den här tråden och frågar, har du tips på bra DrillnBass?

Squarepusher och albumet hard normal daddy.

Men du kanske har hört den 😛

Redigerat av Skogholm
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack 😄

nån som vet nån mjukvara till detta?

jag vet att det finns nån mjukvara sett annan film där han bara använed tangetbordet för att göra detta 😛

BT vet jag sitter o slajsar väldigt mkt!!! dvs tar småsmå klipp o repeterar o grejjar!!

annars är ett bra delay ett väldigt bra hjälpmedel.-. om du gillar slajsat o stört ska du kolla in musikgenren drillnbass, och artisten squarepusher, som är väldigt kreativ när det kommer till repetitioner och tweakade beats.. 🙂

Mmm... Squarepusher *drool*

Dessutom är han en kunglig bassist O.O

Jag snor den här tråden och frågar, har du tips på bra DrillnBass?

hehe visst.. du kan kolla in mitt första släpp.. :

idfproductions.se/sfan

sen kolla in gamla aphex twin, men windowlicker är stört bra den med!!

hmm jag har fastnat mer för breakcore på senare dagar, och då lyssnar jag mestadels på braindamageradio.com!!

där finns den fetaste musiken ngnsin.. sen kan du även kolla in expert knob twiddler delen på watmm forumet!!

sök helt sonika på watmm eller we are the music makers... 🙂

där finns mkt bra demomusik o många som tweakar galet bra!!!

peace!

kolla in EP:n red hot car me []pusher..den är ceeeepebra!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...