Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det bara rykten att Cubase SX 3.0 Ă€r pĂ„ gĂ„ng och om sĂ„ Ă€r fallet Ă€r det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för typ av nya funktioner som Ă€r pĂ„ gĂ„ng och nĂ€r det skulle komma ut?

Fred

Annons
Postat

Nya funktioner vet jag inget om men jag lÀste nÄnstans att det var planerat till andra kvartalet 2005..

Postat

Gode gud i himmelen sĂ€g att VST3 fritt kommer att kunna justera antalet utgĂ„ngar utan att behöva starta om plugins. Annars skall jag slĂ„ herr Stenberg i huvudet med ett trubbigt skrivbord. Utökat stöd för att skicka MIDI mellan intrument och effekter skulle ocksĂ„ vara piffigt 😠

/Majken

Postat
AlltsĂ„ jag bara skojade. 🙂 Hoppas innerligt pĂ„ midre förĂ€ndringar PlĂ„nboken tĂ„ler inte en uppdatering varje Ă„r.

Ett skĂ€mt som inte lĂ„ter helt och hĂ„llet otĂ€nkbart 😠 - 64bit processorer och windows longhorn stĂ„r för dörren. Hur mycket av det gamla som kommer att fungera blir intressant att se.

/Majken

Postat

Inte nog med att en uppdateringen gör plÄnboken tunnare för var version som kommer. Dessutom sÄ har ju bakÄt-kompabiliteten gÀllande att öppna gamla Cubase projekt blivit rejÀlt försÀmrat. Det ligger vÀl ekonomisk vinning ifrÄn Steinberg sÀtt sÄ att vi tvingas köpa nyare generationer. Det finns ju inte en chans idag att kunna öppna en CPR-fil som Àr inspelat i Cubase SX 2 att öppna i SX 1.

Det Àr lite synd för jag samarbetar med mÄnga som har SX 1 medan jag sjÀlv sitter pÄ SX 2.

Vad gör man Ät det?

Postat

PÄ detta forum kan man lÀsa följande:

cubase sx 3.0 is going to be announced in the next weeks, and when they will announce it, it might read like this:

- audio warp (realtime stretching)

- pattern arranging

- new edit functions

Sen om det Ă€r sant eller ej Ă„terstĂ„r vĂ€l att se... 🙂

Postat
AlltsĂ„ jag bara skojade.  🙂 Hoppas innerligt pĂ„ midre förĂ€ndringar PlĂ„nboken tĂ„ler inte en uppdatering varje Ă„r.

Ett skĂ€mt som inte lĂ„ter helt och hĂ„llet otĂ€nkbart 🙂 - 64bit processorer och windows longhorn stĂ„r för dörren. Hur mycket av det gamla som kommer att fungera blir intressant att se.

/Majken

Longhorn kommer troligtvis inte förÀn nÄgongÄng under 2006.

Kanske hinner Steinberg med dels ver.3 innan dess för att dra in

lite mer stÄlar för att utveckla en 64-bitars variant till 2006-07.

Men dÄ gÀller det att alla andra tredjeparts tillverkare t ex för

ljudkort mm hinner med i utvecklingsrejset. För det lÀr det sÀkert

bli nÀr Longhorn dyker upp pÄ marknaden.

Kommer det en ver.3 32-bitars Cubase, sÄ beror det dels pÄ:

1. Hur mycket kommer uppgraderingen att kosta. Är det vĂ€rt de nya

funktionerna som tillkommer eller inte mot ver.2.

2. Hur ser marknaden ut hos andra tillverkare Àn Steinberg.

Postat

Sa vĂ€l inte sĂ„ mycket. Var inne pĂ„ microsofts hemsida en lite veva, och fick inte fram dĂ€r mycket heller. Men men, skit samma. Nytt windows. Tack för lĂ€nken. 🙂

Postat
Att enkelt kunna byta plats pĂ„ pluggar vore inte helt fel. För att inte tala om en monoknapp... 🙂

Fattar inte det dÀr med monoknapp... Visst, det hade inte varit fel, men det Àr ju bara att lÀgga till "stereoexpander" sist i masteingsdelen pÄ mixern och stÀlla vÀrdet till -100. Sen Àr det ju bara att klicka in eller ur, sÄ har man ju sin monoknapp. Det Àr ju knappast nÄgot verkligt problem, eftersom man ju faktiskt kan spara det i en standardmall...

KĂ€nns mycket viktigare att kunna flytta om effekterna som man kan i wavelab.

Postat (redigerat)
Sa vĂ€l inte sĂ„ mycket. Var inne pĂ„ microsofts hemsida en lite veva, och fick inte fram dĂ€r mycket heller. Men men, skit samma. Nytt windows. Tack för lĂ€nken.  🙂

Jag har ett par Longhorn betaversioner pĂ„ lager om du Ă€r intresserad... 😉

Redigerat av hackeman
Postat
...men det Àr ju bara att lÀgga till "stereoexpander" sist i masteingsdelen pÄ mixern och stÀlla vÀrdet till -100.

Det Àr Ànnu mer "bara att" om man har en liten monoknapp pÄ masterutgÄngen och slipper att lÀgga till en plug-in. Det Àr vÀl iofs inte alla som kollar mixen i mono och mÄhÀnda har det blivit lite vÀl ihÀrdigt tjat om just monoknappen, men jag anvÀnde den ofta och hade sÄledes nytta av den.

Det finns en liten plug-in (svensk tror jag tom den Àr) med en stor röd monoknapp som gjordes i "protest" nÀr monoknappen försvann.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.