Jump to content
Annons

Cubase SX 3.0 bara rykten?


Fred

Recommended Posts

Annons

Gode gud i himmelen säg att VST3 fritt kommer att kunna justera antalet utgångar utan att behöva starta om plugins. Annars skall jag slå herr Stenberg i huvudet med ett trubbigt skrivbord. Utökat stöd för att skicka MIDI mellan intrument och effekter skulle också vara piffigt 😠

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag bara skojade. 🙂 Hoppas innerligt på midre förändringar Plånboken tåler inte en uppdatering varje år.

Ett skämt som inte låter helt och hållet otänkbart 😠 - 64bit processorer och windows longhorn står för dörren. Hur mycket av det gamla som kommer att fungera blir intressant att se.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nog med att en uppdateringen gör plånboken tunnare för var version som kommer. Dessutom så har ju bakåt-kompabiliteten gällande att öppna gamla Cubase projekt blivit rejält försämrat. Det ligger väl ekonomisk vinning ifrån Steinberg sätt så att vi tvingas köpa nyare generationer. Det finns ju inte en chans idag att kunna öppna en CPR-fil som är inspelat i Cubase SX 2 att öppna i SX 1.

Det är lite synd för jag samarbetar med många som har SX 1 medan jag själv sitter på SX 2.

Vad gör man åt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

detta forum kan man läsa följande:

cubase sx 3.0 is going to be announced in the next weeks, and when they will announce it, it might read like this:

 

- audio warp (realtime stretching)

- pattern arranging

- new edit functions

Sen om det är sant eller ej återstår väl att se... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag bara skojade.  🙂 Hoppas innerligt på midre förändringar Plånboken tåler inte en uppdatering varje år.

Ett skämt som inte låter helt och hållet otänkbart 🙂 - 64bit processorer och windows longhorn står för dörren. Hur mycket av det gamla som kommer att fungera blir intressant att se.

/Majken

Longhorn kommer troligtvis inte förän någongång under 2006.

Kanske hinner Steinberg med dels ver.3 innan dess för att dra in

lite mer stålar för att utveckla en 64-bitars variant till 2006-07.

Men då gäller det att alla andra tredjeparts tillverkare t ex för

ljudkort mm hinner med i utvecklingsrejset. För det lär det säkert

bli när Longhorn dyker upp på marknaden.

Kommer det en ver.3 32-bitars Cubase, så beror det dels på:

1. Hur mycket kommer uppgraderingen att kosta. Är det värt de nya

funktionerna som tillkommer eller inte mot ver.2.

2. Hur ser marknaden ut hos andra tillverkare än Steinberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att enkelt kunna byta plats på pluggar vore inte helt fel. För att inte tala om en monoknapp... 🙂

Fattar inte det där med monoknapp... Visst, det hade inte varit fel, men det är ju bara att lägga till "stereoexpander" sist i masteingsdelen på mixern och ställa värdet till -100. Sen är det ju bara att klicka in eller ur, så har man ju sin monoknapp. Det är ju knappast något verkligt problem, eftersom man ju faktiskt kan spara det i en standardmall...

Känns mycket viktigare att kunna flytta om effekterna som man kan i wavelab.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa väl inte så mycket. Var inne på microsofts hemsida en lite veva, och fick inte fram där mycket heller. Men men, skit samma. Nytt windows. Tack för länken.  🙂

Jag har ett par Longhorn betaversioner på lager om du är intresserad... 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

...men det är ju bara att lägga till "stereoexpander" sist i masteingsdelen på mixern och ställa värdet till -100.

Det är ännu mer "bara att" om man har en liten monoknapp på masterutgången och slipper att lägga till en plug-in. Det är väl iofs inte alla som kollar mixen i mono och måhända har det blivit lite väl ihärdigt tjat om just monoknappen, men jag använde den ofta och hade således nytta av den.

Det finns en liten plug-in (svensk tror jag tom den är) med en stor röd monoknapp som gjordes i "protest" när monoknappen försvann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...