Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

...och under avdelningen; "nervösa datoranvändare kopplar.. " har vi kommit fram till Umemagnus...

såhär hade jag tänkt det...

Har ett Motu 8pre som sitter med fw till macen, från ljudkortet går det en fw till min första HD (maxtor), tänke därifrån koppla vidare med fw till min andra HD (också Maxtor)... funkar det tror ni? Eller blirä ba kokkobahia borti alltihop? Alltså, huvudfrågan; Kan jag koppla in en till hårddisk med fw till min första? (ja, det finns extra fw uttag på den)...

Höpp!

/

Magnus

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat

Ingen aning hur Mac har implementerat IEEE1394-bussen på just den här enheten men den borde ju vara standard och då kan du mycket väl koppla in hundratals enheter. Men den extra porten i din enhet skall du nog först kolla upp så den inte är nått underligt med. Annars är problemet inte oöverkommligt utan det finns lösningar men då får du köpa extra utrustning. En firewire-hub (egentligen mer än en hub då den aggerar intelligent nod i ett nätverk). En hub är numera inte så dyr. Här är en från Belkin (via Dustin).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.