Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig.

Annons
Postat
Hej!

Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig.

Det blir nog svÄrt, Guitar Rig Àr ju inte det bÀsta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gÄr att anvÀnda men det gÄr inte att spara presets och du fÄr stÄ ut med ett brus var 60:e sekund. HÀr har du ett ljudklipp:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561

Det Àr lÄten som heter Metis (Final pre vocals) som Àr inspelad med revalverII, (klicka pÄ Hifi)

Det som Àr lite bra ocksÄ med revalver Àr att det Àr en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frÄn Guitar Rig eller nÄn annan simulator.

Annars sÄ tror jag att slipnot kör Line6 sÄ du kommer nog lÄngt med en Pod ocksÄ.

Lycka till 😆

Postat

Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 frÄn Native. Men vad den brusar nÀr man

kör pÄ med dist. Den gÄr ju inte att anvÀnda. Den har visserligen nÄgon noise

reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer pÄ en vanlig multipedal

som man kan ta med till sommarstugan.

Postat
Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 frÄn Native. Men vad den brusar nÀr man

kör pÄ med dist. Den gÄr ju inte att anvÀnda. Den har visserligen nÄgon noise

reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer pÄ en vanlig multipedal

som man kan ta med till sommarstugan.

HÄller med, Guitar Rig Àr helt oanvÀndbart till metal. Det gÄr att fÄ sjyssta cleanljud och sÄ, men distarna lÄter transistorradio.

Postat
Hej!

Det blir nog svÄrt, Guitar Rig Àr ju inte det bÀsta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gÄr att anvÀnda men det gÄr inte att spara presets och du fÄr stÄ ut med ett brus var 60:e sekund. HÀr har du ett ljudklipp:

Det Àr lÄten som heter Metis (Final pre vocals) som Àr inspelad med revalverII, (klicka pÄ Hifi)

Det som Àr lite bra ocksÄ med revalver Àr att det Àr en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frÄn Guitar Rig eller nÄn annan simulator.

Annars sÄ tror jag att slipnot kör Line6 sÄ du kommer nog lÄngt med en Pod ocksÄ.

Lycka till 😉

Det lĂ€t ju snorbra ju, mycket bĂ€ttre Ă€n det man hört frĂ„n bĂ„de guitarrigg och amplitube. Är det du som har spelat in?

Postat

Lycka till 😉

Och hur fick du till det ljudet? Sitter och pillar med demon just nu men blir inte riktigt nöjd dÀr heller.

Postat (redigerat)
Hej!

Lycka till 🙂

Det lĂ€t ju snorbra ju, mycket bĂ€ttre Ă€n det man hört frĂ„n bĂ„de guitarrigg och amplitube. Är det du som har spelat in?

Nej, det Àr nÄn snubbe frÄn deras forum, men det Àr inte sÄ svÄrt att fÄ bra ljud med revalver, funkar som en riktig gitarrstÀrkare, men tÀnk pÄ att du mÄste ha en bra di-box med minst en megaohm impedans. Om nÄgra mÄnader ska de slÀppa en metal-pack med bl. annat ENGL Savage, Diesel och lite andra

godingar. đŸ˜±

Grejen Àr att du laddar in impulsfiler med högtalare/mikar, det Àr det som lÄter bra tycker jag, och du kan ladda ner en drös med impulsfiler pÄ nÀtet. Den inspelningen Àr gjord med nÄn impuls som inte följer med programmet.

Redigerat av Frank Zappa
Postat

Hittade den hÀr trevliga trÄden och laddade ner deras demo , det lÄter trevligt som fan, men hur laddar jag in presets med filÀndelsen .revalver i programmet.

Postat
Hittade den hÀr trevliga trÄden och laddade ner deras demo , det lÄter trevligt som fan, men hur laddar jag in presets med filÀndelsen .revalver i programmet.

Det Àr nog till Revalver 1 och inte 2

Postat

sÄ det Àr ingen som lyckats fÄ till ett schyst metal-preset, sjÀlv sÄ tycker jag att det Àr ett helvete och fÄ till ett bra ljud, svÄrt och fÄ till en schyst botten. LÄter mest tunt och spretigt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.