MrDweeb Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Hej! Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ănnu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig.
Frank Zappa Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Hej! Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ănnu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig. Det blir nog svĂ„rt, Guitar Rig Ă€r ju inte det bĂ€sta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gĂ„r att anvĂ€nda men det gĂ„r inte att spara presets och du fĂ„r stĂ„ ut med ett brus var 60:e sekund. HĂ€r har du ett ljudklipp: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561 Det Ă€r lĂ„ten som heter Metis (Final pre vocals) som Ă€r inspelad med revalverII, (klicka pĂ„ Hifi) Det som Ă€r lite bra ocksĂ„ med revalver Ă€r att det Ă€r en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frĂ„n Guitar Rig eller nĂ„n annan simulator. Annars sĂ„ tror jag att slipnot kör Line6 sĂ„ du kommer nog lĂ„ngt med en Pod ocksĂ„. Lycka till đ
spaceman Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 frÄn Native. Men vad den brusar nÀr man kör pÄ med dist. Den gÄr ju inte att anvÀnda. Den har visserligen nÄgon noise reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer pÄ en vanlig multipedal som man kan ta med till sommarstugan.
Frank Zappa Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 frÄn Native. Men vad den brusar nÀr mankör pÄ med dist. Den gÄr ju inte att anvÀnda. Den har visserligen nÄgon noise reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer pÄ en vanlig multipedal som man kan ta med till sommarstugan. HÄller med, Guitar Rig Àr helt oanvÀndbart till metal. Det gÄr att fÄ sjyssta cleanljud och sÄ, men distarna lÄter transistorradio.
joakim_r Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 Hej! Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ănnu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig. Det blir nog svĂ„rt, Guitar Rig Ă€r ju inte det bĂ€sta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gĂ„r att anvĂ€nda men det gĂ„r inte att spara presets och du fĂ„r stĂ„ ut med ett brus var 60:e sekund. HĂ€r har du ett ljudklipp: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561 Det Ă€r lĂ„ten som heter Metis (Final pre vocals) som Ă€r inspelad med revalverII, (klicka pĂ„ Hifi) Det som Ă€r lite bra ocksĂ„ med revalver Ă€r att det Ă€r en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frĂ„n Guitar Rig eller nĂ„n annan simulator. Annars sĂ„ tror jag att slipnot kör Line6 sĂ„ du kommer nog lĂ„ngt med en Pod ocksĂ„. Lycka till đ Det lĂ€t ju snorbra ju, mycket bĂ€ttre Ă€n det man hört frĂ„n bĂ„de guitarrigg och amplitube. Ăr det du som har spelat in?
MrDweeb Postat 26 maj 2007 TrĂ„dstartare Postat 26 maj 2007 Det blir nog svĂ„rt, Guitar Rig Ă€r ju inte det bĂ€sta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gĂ„r att anvĂ€nda men det gĂ„r inte att spara presets och du fĂ„r stĂ„ ut med ett brus var 60:e sekund. HĂ€r har du ett ljudklipp: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561 Det Ă€r lĂ„ten som heter Metis (Final pre vocals) som Ă€r inspelad med revalverII, (klicka pĂ„ Hifi) Det som Ă€r lite bra ocksĂ„ med revalver Ă€r att det Ă€r en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frĂ„n Guitar Rig eller nĂ„n annan simulator. Annars sĂ„ tror jag att slipnot kör Line6 sĂ„ du kommer nog lĂ„ngt med en Pod ocksĂ„. Lycka till đ Och hur fick du till det ljudet? Sitter och pillar med demon just nu men blir inte riktigt nöjd dĂ€r heller.
Frank Zappa Postat 26 maj 2007 Postat 26 maj 2007 (redigerat) Hej! Jag Ă€r inte sĂ„ vĂ€ldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 sĂ„ jag undrar om nĂ„gon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ănnu bĂ€ttre Ă€r om nĂ„gon skulle ha en bank att dela med sig. Det blir nog svĂ„rt, Guitar Rig Ă€r ju inte det bĂ€sta till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den gĂ„r att anvĂ€nda men det gĂ„r inte att spara presets och du fĂ„r stĂ„ ut med ett brus var 60:e sekund. HĂ€r har du ett ljudklipp: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561 Det Ă€r lĂ„ten som heter Metis (Final pre vocals) som Ă€r inspelad med revalverII, (klicka pĂ„ Hifi) Det som Ă€r lite bra ocksĂ„ med revalver Ă€r att det Ă€r en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar frĂ„n Guitar Rig eller nĂ„n annan simulator. Annars sĂ„ tror jag att slipnot kör Line6 sĂ„ du kommer nog lĂ„ngt med en Pod ocksĂ„. Lycka till đ Det lĂ€t ju snorbra ju, mycket bĂ€ttre Ă€n det man hört frĂ„n bĂ„de guitarrigg och amplitube. Ăr det du som har spelat in? Nej, det Ă€r nĂ„n snubbe frĂ„n deras forum, men det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ bra ljud med revalver, funkar som en riktig gitarrstĂ€rkare, men tĂ€nk pĂ„ att du mĂ„ste ha en bra di-box med minst en megaohm impedans. Om nĂ„gra mĂ„nader ska de slĂ€ppa en metal-pack med bl. annat ENGL Savage, Diesel och lite andra godingar. đ± Grejen Ă€r att du laddar in impulsfiler med högtalare/mikar, det Ă€r det som lĂ„ter bra tycker jag, och du kan ladda ner en drös med impulsfiler pĂ„ nĂ€tet. Den inspelningen Ă€r gjord med nĂ„n impuls som inte följer med programmet. Redigerat 26 maj 2007 av Frank Zappa
Vegetal Postat 27 maj 2007 Postat 27 maj 2007 Hittade den hÀr trevliga trÄden och laddade ner deras demo , det lÄter trevligt som fan, men hur laddar jag in presets med filÀndelsen .revalver i programmet.
MrDweeb Postat 28 maj 2007 TrÄdstartare Postat 28 maj 2007 Hittade den hÀr trevliga trÄden och laddade ner deras demo , det lÄter trevligt som fan, men hur laddar jag in presets med filÀndelsen .revalver i programmet. Det Àr nog till Revalver 1 och inte 2
Vegetal Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 sÄ det Àr ingen som lyckats fÄ till ett schyst metal-preset, sjÀlv sÄ tycker jag att det Àr ett helvete och fÄ till ett bra ljud, svÄrt och fÄ till en schyst botten. LÄter mest tunt och spretigt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.