Jump to content
Annons

Mellony - The Mellony Song


Recommended Posts

Hej. En ny Låt är Klar nu, Skulle vilja ha Några kommentarer om det går för sig 😛.

Artist: Mellony

Melodi Skapad Av: Mellony

Sångtext Av: Mellony

Sång av: Jenny

Skapad år: 2007

Genre: Club/Dance

Fil: MP3

Låtnamn: The Mellony Song

Fil Storlek: 7,61 Mb

Länk: http://www.speedyshare.com/863367346.html

Är äntligen klar med Låten efter cirka 2 månaders pillande. Säg vad ni tycker.

Är inte rädd för hård kritik 😛😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

00:00 - Låten börjar med en vengence standard loop, vad kan bli bra etfter denna miss?

00:05 - Bra bas & pump,

00:08 - Effekten som kommer in här spm låter som en röst under ett lopassfiler med mycker resonas skulle jag vilja höra mer av, skulle även vara coolt om det öppnade upp sig efterhand.

00:20 - Här kom det igen ja, bra! Rätt tajming och inte för ofta så attd et blir uttjatat. Snyggt och lite maskerat brytar du av den ganska sågtandsdominerade låten med hjälp av en "Bell", tycker inte att den passar in till 100 % men den funkar.

00:45 - Bra röst, men låter ganska autotunad, kanske lite väl mycket? Känner att här finns en bra rösta bakom effekterna. Bra melodi, (känner jag igen den, eller är den bara lik någonting annat?)

01:00 - Leadsynthen tar över sångmelon, är blir det lite väl grötigt och sången känns för låg.

01:15 - Basen trycker ut för mycket i låten här, kicken känns lam och draget fattas i låten.

01:37 - Bra avbrytand break, lite mer drag när även sången ligger på.

02:21 - Det behöver hända nått här, nu ahr du kört samma melodi i 2 minuter.

02:30 - Här kom det efterlänktade breaket, ganska standard break inom sånhär musik, gärna nånting nytt & kreativt! (Jag vet, jag fastnar där själv). Samma äckliga loop som i början här ochså!

03:00 - Lite vär långt ochså?

03:16 - Samma malodi som maler på, känns tråkigt! Vill ha nånting nytt!

03:30 - Stänger av eftersom jag befarar att hela låten kommer att sluta med en crash eller vind här som i alla andra låter.

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

(Ganska) Uppenbart att jag använt Melodyne (Ungefär som Autotune) till att lägga den "metalliska" "effekten" på rösten med flit (enligt mig). Älskar sånt ljud. Och om jag laddade upp oredigerade acapellan så skulle du höra att det knappt är nån skillnad förut att det inte låter metalliskt.. Hon har en väldigt fin röst. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon nu har så fin röst, varför dölja det? Tror nog inte att du tycker att det är fint, det är nog mer känslan "Så här gör alla andra" så då gör jag det ochså. Våga vara annourlunda, det kommert du att tjäna på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...