Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Var på Mässan i Eriksbershallen helgen som gick. Favoriter var Gibson Root Beer Supreme, en Natural Fender Strata och Duesenberg samt Burns gitarrer och basar. Positivt i övrigt var att ljudnivån inte var särskilt hög. Det gick att höra vad som sades.

Negativt var utlottningen av strängar som skedde 12.45. Tror det var Elixir det gällde (för övrigt den enda utlottning mig veterligen som jag inte var med i, förutom entrébiljetten som jag glömde lämna där den skulle lämnas, var nu det var nånstans...) och att det var Luthman-folk som var Gibsonrepresentanter som höll i det spektaklet. Det jag reagerade över var att det brann i arslet på den där mikrofonmannen. Först sa han ett namn och att vb hade då en minut på sig att få sitt pris. Tänk om han var i andra änden av hallen, på andra våningen, satt och fikade eller var på muggen? Själv stod jag just då vid den supertrevlige Framus-representanten och trodde mikrofonmannen skämtade. Men märkte till min bestörtning att han valde ett annat namn efter en minut, men samma visa då också... Ser ni nån som springer frågade han då. Djävla nolla! Till slut, vid försök tre, så fick han fram en vinnare, som råkade befinna sig alldeles i närheten.

Positivt var den snygga blonda tjejen jag snackade mest med på Mässan. De hade en bra site på Nätet också, med riktiga pangpriser, basar, gitarrer, tillbehör: www.stringsite.com.

Positvit var att äntligen få se Alden, Duesenberg och andra märken från Brinks Musik live för första gången. Tyska Duesenberg har blivit en riktig favorit. Lite sjukt är dock att de bl.a. har en modell med tre single coil-pickuper, men formgett dem så att man ska tro att det är humbuckers...

DTV-Emerald-Pearl.gif

En Duesenberg

Negativt var den nyktra och normalt klädda mamma i 35-årsåldern som vid busshållplatsen lärde ut svordomar till sin 3-4-åriga dotter. Blev riktigt smaklöst till slut... Udda.

Märkligast av allt var dock att nästan ingen tog några kataloger med sig. Själv plockade jag 8 tjocka bamsingar och väntar dessutom Crafton Musiks nya i lådan om 4 veckor.

Lite löjligt tycker jag det är med alla besökare som är där och ska testa gitarrer och börjar stajla med sina fräckaste bendningar och fingerspel. För det första är det nog ingen som bryr sig vad du repat in den senaste månaden och för det andra kan du ändå inte höra ett skit själv av hur gitarren verkligen svarar och låter i sorlet av besökare och helt utan förstärkare. Patetiskt faktiskt! Jag ger därför rådet till kommande evenemang att ställa ut provhytter man kan gå in i och verkligen få höra hur gitarrerna låter om man vill det.

Observera att jag inte såg en enda käft som köpte med sig något instrument. Särskilt konstigt var väl inte det, mässpriserna var ju högre än normalt.

😠

:musik

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Och ingen annan var där?

😱

Postat
Och ingen annan var där?

😉

Nej, tyvärr! Låter väldigt kul o intressant - tack för rapporten, komme ratt kika in märkena som du nämnt. Och Stringsite med för delen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.