101 Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 Ok here we go ! 1: Hur avinstallerar jag vst instrument i cubase på ett säkert sätt ? 2: Skaffade mig ett gratis vst plugin med piano , och det knastrar då jag tex. trycker på fler än 1 tangent i midi fönstret , är detta en sunkig vst plugin eller nåt annat fel ? 3: Kan nån rekomendera ( helst med länk till) ett bra piano vst och ett bra stråk vst (gratis helst) ? 4: Då jag exporterar en låt ur cubase till en mp3 så sänks volymen nåt så kopiöst så man får cranka upp volymen i stereon en massa för att få lyssnings volym , gör jag nå fel i exporteringen ? Tack på förhand // Robert
101 Postat 6 maj 2007 Trådstartare Postat 6 maj 2007 Tck så mycket ..... har läst tråden ...nu vet jag lite mer om hur d funkar ....nu får jag testa lite o se!
concealed Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 2. Det brukar göra så om datorn inte har tillräckligt med kraft. 3. Ladda ner SFZ soundfont player och sen laddar du ner cambells strings soundfonten från hammersound och flygel soundfont härifrån>> http://www.hum.aau.dk/~bovbjerg/piano4.html bra sound men dom drar sjukt mycke kraft :S
101 Postat 6 maj 2007 Trådstartare Postat 6 maj 2007 Hmm kan du förklara lite hur den där soundfont funkar ....har installerat den nu o den finns bland vst intruments i cubase ....skall jag ladda in instrument i den ? Och de piano du länka till har ju .sfARK ...vet inte riktigt va d e för format ? Brukar d inte vara .dll ?
101 Postat 6 maj 2007 Trådstartare Postat 6 maj 2007 Och angående knastret ....så finner jag det bara i mellanregistret o ej på höga eller lite lägre toner ! Men det kanske är att min dator e lite klen ! Vet inte riktigt hur d där instrumenten funkar u vad d kräver !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.