Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Min dator krachade igår kväll coh jag har tviungats installera om allting. Allting var Frid och fröjd tills ljudet plötsligt försvann. Jag upptäckte att WAV drar ned sig själv. När jag går till volymmixern så kan jag inte dra upp den, den åker ned av sig själv, som att något jävla spöke drog ned den. Detta hände helt utan anledning och det fungerade tidigare. Jag har ingen jävla aning om varför.

Det kan tilläggas att ljudkortet är en Mbox 2 Factory, oc hallt fungerade frid och fröjd för en timme sedan.

Annons
Posted

Nu har jag fått igång en del ljud, fast det låter som att det är fel klockfrekvens, jag fattar ignenting...

Posted

kolla så inte någon tagent på keyboardet har hängt sig eller likanade hårdvaru prob ...

Posted

Har det oväntat hamnat nån automation på spåret som gör så att du inte kan dra upp volymen och att den åker ner igen?

Posted

Det där är ett tokigt fel, har sett det också när jag försökte få messenger att funka. Trodde då att det hade med den automatiska rundgångsfunktionen att göra. Minns tyvärr inte om/hur jag redde ut det, det var inte på min dator...

Posted

Har samma probs med min mic, men in då...

Det är dina drivrutiner som inte kan hitats eller är felaktiga, windowsmixer hittar alltså ingen parameter att styra. Bara att installera om ditt ljudkort så borde det nog funka prima igen!