Jump to content
Annons

Var ska jag vända mig?


rudy

Recommended Posts

Hej !

Jag skrev för ett tag sen att jag letade efter en mic och en preamp.

Efter mkt surfande och letande valde jag en Shure sm7b och en känd preamp med digitalconverter.

Valde preampen för att den hade bra recensioner, möjlighet till digital converter och kunde utrustas med en transformer.

Köpte den inom EU

Preampen kom och den lät mkt bra, transformern lockade så jag skrev till ett företag som preampens hemsida förordade.

Men nej! 😄 man befattade sig inte med utrustning köpt utomlands.

Smygprotektionism 🙂

Så ärade forumsmedlemmar vad göra?

Jag vill naturligtvis väldigt gärna installera transformern så ni kanske känner till ngt bra elektronikföretag inom audiobranchen som kan utföra detta?

Tacksam för svar

Redigerat av rudy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
SingSing (oregistrerad)

Dessvärre är det väl så det fungerar för vissa. Man kan nog iofs förstå små tillverkare/agenter att de vill måna om sina marknader. Men det borde väl främst gälla garantier osv. Att du faktiskt vill köpa något extra borde ju inte vara något problem.

Nåväl, lycka till.

😕

S

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja jag förstår nog åxå att de är rädda om sin marknad, men med ett pris som är 35% högre i Sverige så tror jag att de i längden försöker att bekämpa väderkvarnar.

Internet handel utomlands är här för att stanna, var inte det en del av själva tanken med EU "varor och tjänster ska flöda fritt" konkurrensen öka.

Bättre för både tillverkare, generalagent och köpare vore väl att ta ut en extra avgift för varor köpta utomlands vid uppgraderingar osv.(inom rimlig gräns)

Nåja jag kan skicka den tillbaka till fabriken och få det gjort eller till ett företag i Frankrike då, men det lockar inte och den låter ju bra som den gör egentligen.

Det finns ngt att lära här, vid köp utomlands så se till att grejorna är utrustade som man vill ifrån början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...