Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det nÄgon mjukvarugitarr eller nÄgon ljudbank med olika BRA gitarrljud.

Det ska vara aukustisk gitarr.

Jag anvÀnder mig av FL.

Annons
Postat (redigerat)

Det finns exempelvis Virtual Guitarist 2 (FL stödjer vÀl VSTi, om jag inte kommer ihÄg fel?). Det Àr sjÀlvspelande kompgitarr (dÀr man ocksÄ kan editera autokompen för att passa sin egen smak) - bÄde akustisk och elektrisk.

Redigerat av Claes
Postat
Det finns exempelvis Virtual Guitarist 2 (FL stödjer vÀl VSTi, om jag inte kommer ihÄg fel?). Det Àr sjÀlvspelande kompgitarr (dÀr man ocksÄ kan editera autokompen för att passa sin egen smak) - bÄde akustisk och elektrisk.

ah nice! Jo den stöder VSTi.

Tackar, ska kolla pĂ„ de nĂ€r jag kommer hem frĂ„n jobbet 😉

Postat

Fick en skiva av en kompis med Steinberg Virtual Guitarist, verision 1.0 tror jag.

Jag har instalerat programmet och lagt in .dll filerna i VST. Jag fick in pluginen och alla verkar rÀtt, förutom att det inte kommer nÄgot ljud. Och det verkar inte finnas nÄgot att vÀlja i "ljudbankfönstret" i pluginen heller???

Testade sen att lÀgga in den i VSTi mappen ocksÄ, det fungerade inte heller. Sen bara i VSTi, dÄ hittar jag inte ens den nÀr jag söker efter pluginen i FL.

Har testat att instalera om programmet 2 gÄnger.

Vad Ă€r fel? 😳

Postat
Fick en skiva av en kompis med Steinberg Virtual Guitarist, verision 1.0 tror jag.

....

😳😛🙂

Kan Àven tipsa om MusicLab Real Guitar... Alla pratar sig varma om Virtual Guitarist, men jag tycker nog Real Guitar Àr bÀttre. I alla fall ljudmÀssigt.

Postat
đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±

Kan Àven tipsa om MusicLab Real Guitar... Alla pratar sig varma om Virtual Guitarist, men jag tycker nog Real Guitar Àr bÀttre. I alla fall ljudmÀssigt.

mm kör lite med den nu, men kÀnns som om det saknas nÄgot i den VST.

FÄr köra me den tills ja skaffar mig Steinberg V-G 2.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.