Jump to content
Annons

M-audio oxygen 49


Berggrund

Recommended Posts

Jag har en M-audio Oxygen 49 midiklaviatur, och jag undrar om någon vet hur man gör så att man kan använda reglagen på den till att ändra nivåerna på kanalerna i cubase.

Jag har läst i manualen, men det framgår inte riktigt.. :rolleyes: Någon som har en Oxygen och vet hur man gör? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Jag har samma problem, fast med M-Audio Oxygen 8 v2, i Reason.. skulle underlätta en del om man kunde assigna alla knobs o reglage.. Just nu kan jag bara använda modulation o-pitchwheel, "menyer" och transpose/oktav, men inte play/stop etc. och mina 8 "skruvreglage".. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Känner inte Reason av Oxygen om man söker efter kontrollen i inställningarna?

Reason styrs av spakar och rattar på det spår man valt i sequensern om man lyckas med ovanstående trick.

Ett annat alternativ jag anvädner för Reason är helt enkelt att lära Reason vilken spak jag vill använda till vad...

Det Edit Remote Overriade mapping heter funktionen som når genom att man klickar på ratten som man vill styra med höger musknapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo, jag kan ju använda min Midi-klaviatur - Reason hittar ju den i inställningarna o så. Och som du säger, Reason styrs av spakar på det spår man valt - och det gör det ju, till viss del. Det är klart att alla knobs på alla devices kanske inte är styrbara genom klaviaturen, på de flesta kan jag endast styra Pitch och modulation med hjälp av hjulen på keyboarden.

Det jag försökt är ju att högerklicka och välja "Edit keyboard control mapping" där jag kan assigna en del knobs på keyboarden, dock inte alla. Testade nu som du föreslog drloop - "Edit Remote Override mapping"...Det gick ju! Dock fungerade endast 3 av mina 8 "vridreglage"... jag får hoppas att det är Reason som e konstigt, o inte min klaviatur 🙂

Ofta känner ju reason av aktivitet från inkopplade keyboards och man kan därmed assigna gneom det sättet, men det funkar uppenbarligen bara på vissa knobs... 😄

Och Berggrund: Jag är inte så inne i Cubase, men det borde ju finnas en sådan funktion där också... ska kolla lite mer noggrannt på det imorron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berggrund... Jag hittade en lista i hjälpfilen på devices som Cubase stöder gällande att assigna knappar till funktioner...:

JL Cooper MCS 3000

JL Cooper CS-10

Tascam US-428

Yamaha 01x

Yamaha DM 2000v2

Yamaha DM 1000v2

Radical SAC-2k

Steinberg Houston

Gör så att du i "Help"-menyn väljer HTML help, sök i registret efter "remote key commands".. där står det mer om hur det skulle kunna gå till 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...