Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Läste recensionen på F-Station Audio Mobile 550 i senaste Studio. Så jag kollade in på Forrs Technology's hemsida och hittade F-Station Audio Deluxe. Eftersom jag vill ha en stationär dator som är enbart dedikerad till musik så blev jag lite intresserad. Prismässigt ligger den ju bättre till än många andra musikdatorer jag sett.

Så min fråga är är det någon som har några erfarenheter av Forss Technology? Någon som testat deras stationära datorer, eller rent utav den här modellen?

Vad tror ni? Hur står den sig mot en Frost ACM-E15 (som verkar ha mindre av allt kul) eller mot tillexemple Studios egna musikdator (som nog behöver uppdateras lite)?

Har säkert aldrig råd att köpa en ny dator. Men det kan ju vara kul att fönstershoppa lite.

Annons
Postat

Jag har den datorn med ett Multiface II och Cubase 4.

Jag har iofs inte utmanat den ordentligt än men hittills verkar den tokstabil.

Den fläktar upp i ca 3 sekunder vid uppstart, sedan är den knäpptyst.

Luckan i fram är lite småstörande då den döljer av/på knappen, den står mao öppen mest hela tiden men blir säkert användbar när det vankas klåfingriga ungar i huset i framtiden...

Jag kan absolut rekommendera den.

Postat (redigerat)
Jag har iofs inte utmanat den ordentligt än men hittills verkar den tokstabil.

Ok, tackar låter ju bra. Inte för min ekonomi, men det låter ju som en prisvärd dator. Hur mycket har du belastat den då? Hur ser en av dina "vanliga" låtar ut? Antal spår, vst/vst(i):er, buffer size och så?

*edit* Buffer size

Redigerat av Bone
Postat

Tjaa.. i en mixsituation sitter jag väl med en 35-45 spår och typ 2 vsti'er.

Någon form av plugin(s) på samtliga spår, Ampeg SVX på ett, Antares på 6-8 spår. etc etc.

I produktion är det desto fler vsti'er.

Mina projekt skiljer sig nog inte värst mycket från andras mao.

Cubasemätaren har inte nått över hälften hittills.

Postat

Oj, ja då räcker den ju hur bra som helst för mig. Kanske har 20 spår med 1-2 VST:er på varje, som jag iof fryser, och 2-6 VST(i):er.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.