untermensch Postat 21 augusti 2004 Postat 21 augusti 2004 Halloj, jag heter Gunnar och började leka med musikproduktion runt 1992. DĂ„ var det polarens tvĂ„kanalers Yamaha-sequenser och en lĂ„nad Roland-synt som gĂ€llde. Slog till pĂ„ en beggad Atari 1040 STE och Cubase 2.0 (har disketterna kvar!). Runt -96 eller sĂ„ fattade jag att Cubase fanns till Mac, sĂ„ jag köpte VST 3.5. Köpte ocksĂ„ en Kawai K1-II (till salu nu) och en Proteus FX (just inbytt mot ett lite tvĂ„oktavers keyboard). En Alesis HR-16 skötte trummorna, och ett Quadraverb prydde bokhyllan helt oanvĂ€nt. Vad Ă„stadkom jag dĂ„? Jag lyckades slĂ„ ihjĂ€l en hel del tid, och fick ur mig en del konstnĂ€rlighet (personlig Ă„sikt, kan vara helt fel). En handfull halvfĂ€rdiga lĂ„tar blev det. Nu har jag handlat Cubase SX2 och Reason 2.5 till min PowerBook 1GHz, och allt funkar bĂ€ttre Ă€n nĂ„nsin! Det roligaste av allt Ă€r att jag kan fortsĂ€tta pĂ„ mina gamla Atari-filer, sĂ„ nĂ„got nytt har jag inte gjort pĂ„ lĂ€nge, bara pillat med gammalt. Det nĂ€st roligaste Ă€r att jag upptĂ€ckte Studio, som (för nĂ€rvarande) Ă€r helt pang pĂ„ för mig. Jag Ă€r knappast nĂ€rmare stjĂ€rnstatus nu Ă€n tidigare. Lyckas dock fortfarande slĂ„ ihjĂ€l tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan) och drömmer fortfarande om den dag dĂ„ vĂ€rlden ska inse hur jâa bra lĂ„tskrivare jag Ă€r. Keep dreaming. Vi hörs.
Andreas L Postat 21 augusti 2004 Postat 21 augusti 2004 VÀlkommen! Publicera lite kompositioner hÀr, sÄ att Àven vi fÄr veta vilken fantastisk lÄtskrivare du Àr!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 21 augusti 2004 Postat 21 augusti 2004 Hej & Willkommen. Hur "j-a" bra lÄtskrivare du Àr ÄterstÄr att se. Ser fram emot att höra material.
untermensch Postat 22 augusti 2004 TrĂ„dstartare Postat 22 augusti 2004 VĂ€lkommen! Ska vi byta Atari ST-spel?? đ Haha, tyvĂ€rr har jag alltid varit en trist typ som inte gillat att spela. Har inget annat Ă€n Cubase 2.0, och inte fasen Ă€r det lagligt heller.
hammagrella Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Lyckas dock fortfarande slĂ„ ihjĂ€l tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan) VĂ€lkommen hit. Och jag kan hjĂ€lpa dig att förklara det dĂ€r. Det Ă€r i princip samma sak som nĂ€r man kommer hem frĂ„n krogen klockan halv sex pĂ„ morgonen med byxfickorna utochinvĂ€nda och inte en enda spĂ€nn kvar av lönen, och lyckligt utbrister; "Pengarna rĂ€ckte PRECIS!" đ
Lindeberg Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Hej och vÀlkommen! Cubase och Reason hÀr ocksÄ! Och sÄ mina bongos sÄklart.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.