Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj, jag heter Gunnar och började leka med musikproduktion runt 1992. DÄ var det polarens tvÄkanalers Yamaha-sequenser och en lÄnad Roland-synt som gÀllde. Slog till pÄ en beggad Atari 1040 STE och Cubase 2.0 (har disketterna kvar!).

Runt -96 eller sÄ fattade jag att Cubase fanns till Mac, sÄ jag köpte VST 3.5. Köpte ocksÄ en Kawai K1-II (till salu nu) och en Proteus FX (just inbytt mot ett lite tvÄoktavers keyboard). En Alesis HR-16 skötte trummorna, och ett Quadraverb prydde bokhyllan helt oanvÀnt.

Vad Ästadkom jag dÄ? Jag lyckades slÄ ihjÀl en hel del tid, och fick ur mig en del konstnÀrlighet (personlig Äsikt, kan vara helt fel). En handfull halvfÀrdiga lÄtar blev det.

Nu har jag handlat Cubase SX2 och Reason 2.5 till min PowerBook 1GHz, och allt funkar bÀttre Àn nÄnsin! Det roligaste av allt Àr att jag kan fortsÀtta pÄ mina gamla Atari-filer, sÄ nÄgot nytt har jag inte gjort pÄ lÀnge, bara pillat med gammalt. Det nÀst roligaste Àr att jag upptÀckte Studio, som (för nÀrvarande) Àr helt pang pÄ för mig.

Jag Ă€r knappast nĂ€rmare stjĂ€rnstatus nu Ă€n tidigare. Lyckas dock fortfarande slĂ„ ihjĂ€l tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan) och drömmer fortfarande om den dag dĂ„ vĂ€rlden ska inse hur j–a bra lĂ„tskrivare jag Ă€r. Keep dreaming. Vi hörs.

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Hej & Willkommen.

Hur "j-a" bra lÄtskrivare du Àr ÄterstÄr att se.

Ser fram emot att höra material.

Postat
VĂ€lkommen! Ska vi byta Atari ST-spel?? 😄

Haha, tyvÀrr har jag alltid varit en trist typ som inte gillat att spela. Har inget annat Àn Cubase 2.0, och inte fasen Àr det lagligt heller.

Postat
Lyckas dock fortfarande slÄ ihjÀl tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan)

VÀlkommen hit. Och jag kan hjÀlpa dig att förklara det dÀr. Det Àr i princip samma sak som nÀr man kommer hem frÄn krogen klockan halv sex pÄ morgonen med byxfickorna utochinvÀnda och inte en enda spÀnn kvar av lönen, och lyckligt utbrister;

"Pengarna rĂ€ckte PRECIS!" 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.