Jump to content
Annons

Line6: Floor Pod

Lucifer.From.Heaven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hallå alla glada, hjälpsamma människor! 😄

Den här dagen har jag ägnat åt att surfat runt och letat efter recensioner o.d för Line6s Floor Pod men har inte hittat någonting. Floor Poden intresserar mig för att den VERKAR ha allt jag behöver. Alltså... Hemma använder jag aldrig förstärkare när jag spelar utan spelar genom min V-amp 2 (tänkte det var dags att byta upp sig nu...) Hemma spelar jag också in genom att "lina" V-ampen direkt till datorn vilket inte ger toppkvalite på ljudet, men ändå. Jag spelar också en del live vilket gör att Floor Poden känns som ett bra alternativ.

Är det nu någon som har några åsikter på produkten eller tycker att något annat i samma prisklass är bra så får ni gärna informera mig om detta. 🙂

Annons
Postat

Alltså, floorpod är ju pod 2.0 som pedal. Och jag tycker personligen inte att Pod 2.0 låter särskilt bra, grötig och inte särskilt lättrattad. Dessutom är den svår att få bra ljud live med (spelade några gig med en innan jag skaffade Tonelab SE). Men många nu-metalkids gillar den.

Jag vet inte vad du har för budget, men jag skulle rekommendera Korg AX3000G istället. Låter riktigt bra för priset och är lättrattad. Men du kanske vill ha något mindre?

Det bästa är ju att du beger dig till en butik och testar.

Postat
Jag vet inte vad du har för budget, men jag skulle rekommendera Korg AX3000G istället. Låter riktigt bra för priset och är lättrattad. Men du kanske vill ha något mindre?

Det bästa är ju att du beger dig till en butik och testar.

Storleken är inget problem, men budgeten är ett större problem...

Självklart kommer jag att gå till någon butik eftersom det är en smaksak, men det är ju ändå bra att höra vad andra tycker/har hört om den.

Postat

Något jag alternativt funderat på är en Guitarport... är den bra då? 😄

Postat
Guitarport är ju helt oanvändbar för livebruk.

Självklart är den det, men man kan ju köpa för båda ändamålen... blir dock dyrare ändå, men...

Så AX3000G låter bra när man "lajnar" den också? Då är den ju helt klart värd att testas...

Postat
Guitarport är ju helt oanvändbar för livebruk.

Självklart är den det, men man kan ju köpa för båda ändamålen... blir dock dyrare ändå, men...

Så AX3000G låter bra när man "lajnar" den också? Då är den ju helt klart värd att testas...

AX3000G är i stort sett en Tonelab SE fast utan rör-delen, så den låter inte lika "varm" som tonelab, men helt klart bättre än Pod 2.0 i mitt tycke.

Men gå gärna och testa dem som sagt. Detdär men ljud är ju alltid subjektivt 🙂 Kolla även in Korgs pedaler. Jag är inte så förtjust i dem men jag vet att många andra är det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.