Jump to content
Annons

pro tools registrering!


fransgabriel (oregistrerad)

Recommended Posts

fransgabriel (oregistrerad)

hej!

jag köpte mbox1 med pt 6.7 av en polare. Men jag har problem att registera skiten. digidesign vill ju ha en authorization code. och jag har ingen vad jag vet. jag har serial number och PT le coden (den där digi0873.....72 m.m)

Men kan någon hjälpa mig och förstå hur jag skall kuna bli registerad! anledningen till at jag vill bli det är att man måste vara det för at kunna upgrada till PT 6.9 !! För vad ja fattar så finns det inga crackade pt 6.9 som man kan ladda ner för att slipppa gå denna krångliga vägen tillmötes!

tacksam för svar!!!!

ps. jag har pc 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej!

jag köpte mbox1 med pt 6.7 av en polare. Men jag har problem att registera skiten. digidesign vill ju ha en authorization code. och jag har ingen vad jag vet. jag har serial number och PT le coden (den där digi0873.....72 m.m) 

Men kan någon hjälpa mig och förstå hur jag skall kuna bli registerad! anledningen till at jag vill bli det är att man måste vara det för at kunna upgrada till PT 6.9 !! För vad ja fattar så finns det inga crackade pt 6.9 som man kan ladda ner för att slipppa gå denna krångliga vägen tillmötes!

tacksam för svar!!!!

ps. jag har pc 😛

"Registrera skiten"? hmm nåja..

...vad är det du försöker göra, det underlättar om du berättar vad du försöker göra.. typ.. skicka i ditt registreringkort via fax, ringa supporten (för reggning) eller regga online?

Även om du inte skriver det så gissar jag att du försöker dig på onlinereggning?

Kort sagt, online reggning har funnits på nätet något drygt år, din Mbox är äldre än så och har ingen sådan kod..

Du kan bara regga dig genom att skicka in ditt reggkort till Digi CS .. lycka till

crackade 6.9.. jösses 😉

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)

hehe... tack för hjälpen. måste medge att jag var GRYMT frustrerard när jag skrev mitt inlägg:)

men okej. ja får väl se om ja kanske köper PT 7.3, tack för tipset!

men jag har en liten fråga om det råkar vara nån som läser detta och som kanske kan hjälpa mig. som sagt jag har PC (så ingen blir sur)

problem förklaring:

"Jag gör ett nyt projekt i protools 6.7. och jag kopplar in min mbox, och min midi klaviatur. Jag skapar ett track som jag sedan kopplar lägger till reason som instrument och gör en låt helt enkelt. och allting funkar fint. men sen så åker jag hem till min vän. tar med min laptop och mboxen, men nu vill inte programmen (protools och reason ) spela upp mina låtar. det kommer upp en liten "note" som säger att antingen så e buffersizen för låg eller för hög, eller så e cpd "not enough". Och jag blir sur och går hem. Väl hemma så kopplar jag in min midiklaviatur och VIPS så funkar allt som vanligt.... jag blir lite confused...

och senast idag så åkte jag hem till samma van och denna gången ar jag med mig midiklaviaturen och är lite putt för att jag e tvungen att ha den inkopplad för att ens kunna spela up season filer... men väl framme så funkar det inte att spela upp.. och nu blir jag riktigt irriterad.. jag går hem och kopplar upp datorn precis som jag alltid haft den inkopplad och nu vill den inte heller spela up.. VAD Ä>R DET för fel??? tänker jag... till saken hör att jag har en grymt ny pc.. en intel 1,6 duo core procesor med 1 gig ram och 100 gig hårdisk. KAN NÅN HJÄLPA MIG!!! jag blir galen.... jag vet att man kan gå in på "playback engine " ovh sänka och häjja buffersizen, med det hjälper ju inget!! "

nån som vet nått om nått... ska man kanske skita i att köra protools ovh gå över till cubase.. funkar det med min mbox?? mbox 1 för övrrigt. tacksam för hjälp!!!!!!

//FGGG

Link to comment
Dela på andra sajter

apropå det där.....köpte mbox av en kompis som samtidigt köpte sin digi002.

vad behöver man ange vid uppgradering? såg att de e ganska billigt att uppgardera, men jag tror inte ja har kvar några koder eller nåt....kanske finns iof i nån kartong nånstans.

Men vad behövs för att köra uppgraderingen?

Link to comment
Dela på andra sajter

När du höjer buffersize så ökas latencyn men det blir lättare för datorn. Alltså höj buffersize för att slippa error. Jag brukar oftast köra på max, ibland på runt 256 vid inspelning, om jag måste höra ljudet via datorn t.ex. genom amplitube.

Det finns ett reglage för processoranvändning också. Kolla upp det. Och i preferences kan man kryssa för typ "ignore buffer underrun errors", men det kanske var nytt iom PT 7, kommer inte ihåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

apropå det där.....köpte mbox av en kompis som samtidigt köpte sin digi002.

vad behöver man ange vid uppgradering? såg att de e ganska billigt att uppgardera, men jag tror inte ja har kvar några koder eller nåt....kanske finns iof i nån kartong nånstans.

Men vad behövs för att köra uppgraderingen?

Du behöver ditt serie nummer!!! finnes på insidan av getting started manualen!! om du har den!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe... tack för hjälpen. måste medge att jag var GRYMT frustrerard när jag skrev mitt inlägg:)

men okej. ja får väl se om ja kanske köper PT 7.3, tack för tipset!

men jag har en liten fråga om det råkar vara nån som läser detta och som kanske kan hjälpa mig. som sagt jag har PC (så ingen blir sur)

problem förklaring:

"Jag gör ett nyt projekt i protools 6.7. och jag kopplar in min mbox, och min midi klaviatur. Jag skapar ett track som jag sedan kopplar lägger till reason som instrument och gör en låt helt enkelt. och allting funkar fint. men sen så åker jag hem till min vän. tar med min laptop och mboxen, men nu vill inte programmen (protools och reason )  spela upp mina låtar. det kommer upp en liten "note" som säger att antingen så e buffersizen för låg eller för hög, eller så e cpd "not enough".  Och jag blir sur och går hem. Väl hemma så kopplar jag in min midiklaviatur och VIPS så funkar allt som vanligt.... jag blir lite confused... 

och senast idag så åkte jag hem till samma van och denna gången ar jag med mig midiklaviaturen och är lite putt för att jag e tvungen att ha den inkopplad för att ens kunna spela up season filer...  men väl framme så funkar det inte att spela upp.. och nu blir jag riktigt irriterad.. jag går hem och kopplar upp datorn precis som jag alltid haft den inkopplad och nu vill den inte heller spela up.. VAD Ä>R DET för fel??? tänker jag...  till saken hör att jag har en grymt ny pc.. en intel 1,6 duo core procesor med 1 gig ram och 100 gig hårdisk. KAN NÅN HJÄLPA MIG!!! jag blir galen.... jag vet att man kan gå in på "playback engine " ovh sänka och häjja buffersizen, med det hjälper ju inget!! "

nån som vet nått om nått... ska man kanske skita i att köra protools ovh gå över till cubase.. funkar det med min mbox??  mbox 1 för övrrigt.  tacksam för hjälp!!!!!!

//FGGG

Ok det kan va en del saker det hänger på... Har du gjort alla dator inställningar som digi rekomenderar?

Kollat så din dator är kompatibel?

Andra saker: Spela inte in på din system disk/partition, ha in ga nätverkskort aktiverade, ha inget virus programm installerat, inget msn, inget internet, inga onödiga tjänster osv osv...

Sen uppgradera till 7.3 där stöd för dual core finns... kommer garanterat funka mycket bättre...

Å tänk inte ens cubase tankar!!! 😕 Även om det funkar med Mbox

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

apropå det där.....köpte mbox av en kompis som samtidigt köpte sin digi002.

vad behöver man ange vid uppgradering? såg att de e ganska billigt att uppgardera, men jag tror inte ja har kvar några koder eller nåt....kanske finns iof i nån kartong nånstans.

Men vad behövs för att köra uppgraderingen?

Du behöver ditt serie nummer!!! finnes på insidan av getting started manualen!! om du har den!

*puh* där fanns det...blir lite orolig dock, PT LE 5.2.1 är serial på.....men nyare version på skiva ngn stans....men inget nummer på den?

mm, finns uppgradering från 5.x.x?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett reglage för processoranvändning också. Kolla upp det. Och i preferences kan man kryssa för typ "ignore buffer underrun errors", men det kanske var nytt iom PT 7, kommer inte ihåg.

Kom i 7.3....

Nähä, det kan inte vara sant. För jag sitter på PT 7.0 och har den funktionen.. 😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett reglage för processoranvändning också. Kolla upp det. Och i preferences kan man kryssa för typ "ignore buffer underrun errors", men det kanske var nytt iom PT 7, kommer inte ihåg.

Kom i 7.3....

Nähä, det kan inte vara sant. För jag sitter på PT 7.0 och har den funktionen.. 😎🙁

Ok jag pratar om RTAS error suppression. Finns en ruta att klicka i under playback engine. Ignore errors during playback/record.

detta kom i 7.3. vad menar du? 🙂 har aldrig sett nått sånt i preferences?

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

apropå det där.....köpte mbox av en kompis som samtidigt köpte sin digi002.

vad behöver man ange vid uppgradering? såg att de e ganska billigt att uppgardera, men jag tror inte ja har kvar några koder eller nåt....kanske finns iof i nån kartong nånstans.

Men vad behövs för att köra uppgraderingen?

Du behöver ditt serie nummer!!! finnes på insidan av getting started manualen!! om du har den!

*puh* där fanns det...blir lite orolig dock, PT LE 5.2.1 är serial på.....men nyare version på skiva ngn stans....men inget nummer på den?

mm, finns uppgradering från 5.x.x?

Hmm inte säker på at det går från 5.xx. Står inget om det på digi.

Och när man köper den nedladdningsbara kan bara välja att upgradera från version 6.xx eller 7.xx.

Du får prova... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

funkade utmärkt, köpte från 6.x.x

Den frågade inte ens om min nuvarande kod! Antagligen beroende på att man de facto måste ha köpt orginalprogram ihop med hårdvara, och att de inte orkar ha för många versioner. 6.x tar alla bakåt. Men funkade gjorde det....7.3an känns mindre cpuslukande....vissa låtar går lite bättre.

Någon som vågar gissa priset på "structure" när den kommer?

Link to comment
Dela på andra sajter

funkade utmärkt, köpte från 6.x.x

Den frågade inte ens om min nuvarande kod! Antagligen beroende på att man de facto måste ha köpt orginalprogram ihop med hårdvara, och att de inte orkar ha för många versioner. 6.x tar alla bakåt. Men funkade gjorde det....7.3an känns mindre cpuslukande....vissa låtar går lite bättre.

Någon som vågar gissa priset på "structure" när den kommer?

Ok hehe så bra!!!

ok jag gissar att structure kommer kosta $495....... minst!

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas man kan halka in på betatestningen 😳

Digidesign borde göra en billig version......och lyfta möjligheten att köra vstplugs....då trro jag cubase skulle få svårt att haka på med sitt prisläge. Mbox2 mini och ett paket med xpand/structure och några roliga vstpluggar skulle ju vara oslagbart.

jaja....ser fram emot att kanske punga ut den summan trots allt, jag är van med vad hårdvarusamplers kostade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas man kan halka in på betatestningen :rolleyes:

Digidesign borde göra en billig version......och lyfta möjligheten att köra vstplugs....då trro jag cubase skulle få svårt att haka på med sitt prisläge. Mbox2 mini och ett paket med xpand/structure och några roliga vstpluggar skulle ju vara oslagbart.

jaja....ser fram emot att kanske punga ut den summan trots allt, jag är van med vad hårdvarusamplers kostade 😉

VST pluggar kan mkan köra om man har fxpansions vst to rtas adapter.... kostar 6-7 hundra.... så det är inga problem...

Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)

tack för alla snälla svar!

jag sitter å funderar på om ja skall köpa pt7.3 .. vad kostar det tror ni?!, är det värt pengarna? är det mycket bättre än 6.7??

Men jag har ju ett litet problem. För jag har ju inte lyckats registrera mitt pt le 6.7 för digidesign frågar efter en authorixation code på deras hemsida.. och någon sån har jag inte. Alltså har min produkt inte blivit registrerad.

Tror ni att detta blir problme om jag laddar hem 7.3an?? om det ens går att ladda hem den utan att vara registrerad. Någon sa ju innnan att det räcker att man nämner sitt serial number, att det är det enda som dom frågar efter...

tilbaks till autorization problemet... jag fick ju med en "registration form" blankett med min mbox1. tror ni att jag kommer att få erhålla en authorization code från digidesign om jag skickar in den? alltså kommer min produkt att registreras automatiksit om jag skickar in denna? Någon sa innnan att en äldre mbox inte har authorization code.. men hur skall jag kunna veta det? varför e det så grymt komplicerat?!

Taksam för hjälp i desa små luriga frågor!!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla snälla svar!

jag sitter å funderar på om ja skall köpa pt7.3 .. vad kostar det tror ni?!, är det värt pengarna? är det mycket bättre än 6.7??

Men jag har ju ett litet problem. För jag har ju inte lyckats registrera mitt pt le 6.7 för digidesign frågar efter en authorixation code på deras hemsida.. och någon sån har jag inte. Alltså har min produkt inte blivit registrerad.

Tror ni att detta blir problme om jag laddar hem 7.3an?? om det ens går att ladda hem den utan att vara registrerad. Någon sa ju innnan att det räcker att man nämner sitt serial number, att det är det enda som dom frågar efter...

tilbaks till autorization problemet... jag fick ju med en "registration form" blankett med min mbox1. tror ni att jag kommer att få erhålla en authorization code från digidesign om jag skickar in den? alltså kommer min produkt att registreras automatiksit om jag skickar in denna? Någon sa innnan att en äldre mbox inte har authorization code.. men hur skall jag kunna veta det? varför e det så grymt komplicerat?!

Taksam för hjälp i desa små luriga frågor!!

hej!

Jag behövde faktiskt inte ange nåt när jag tankade hem den "dyra versionen" alltså upgrade från 6.x

kostar typ 65 euro + 15 euro skatter och sånt. 7.3 känns so far MYCKET stabilare än tidigare varianter inkl 7.1 tycker jag....

som sagt: man köper och får en nyckel som man anger när man kör PT första gången, ingen som helst koppling till äldre version. Man till och med ombes att ta bort gamla PT först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behövde faktiskt inte ange nåt när jag tankade hem den "dyra versionen" alltså upgrade från 6.x

kostar typ 65 euro + 15 euro skatter och sånt. 7.3 känns so far MYCKET stabilare än tidigare varianter inkl 7.1 tycker jag....

som sagt: man köper och får en nyckel som man anger när man kör PT första gången, ingen som helst koppling till äldre version. Man till och med ombes att ta bort gamla PT först.

Det som kan vara lite jobbigt är att man måste uppgradera alla plugins och det bli en massa strul med det, för mig iallafall.. Tänk på det först bara och kolla upp vad du måste uppgradera till, vad det kostar o.s.v.

Kör själv 7.0 och tänker vänta med 7.3 eftersom det funkar bra och jag har allt jag behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla snälla svar!

jag sitter å funderar på om ja skall köpa pt7.3 .. vad kostar det tror ni?!, är det värt pengarna? är det mycket bättre än 6.7??

Men jag har ju ett litet problem. För jag har ju inte lyckats registrera mitt pt le 6.7 för digidesign frågar efter en authorixation code på deras hemsida.. och någon sån har jag inte. Alltså har min produkt inte blivit registrerad.

Tror ni att detta blir problme om jag laddar hem 7.3an?? om det ens går att ladda hem den utan att vara registrerad. Någon sa ju innnan att det räcker att man nämner sitt serial number, att det är det enda som dom  frågar efter... 

tilbaks till autorization problemet... jag fick ju med en "registration form" blankett med min mbox1. tror ni att jag kommer att få erhålla en authorization code från digidesign om jag skickar in den? alltså kommer min produkt att registreras automatiksit om jag skickar in denna? Någon sa innnan att en äldre mbox inte har authorization code.. men hur skall jag kunna veta det? varför e det så grymt komplicerat?!

Taksam för hjälp i desa små luriga frågor!!

7.3 kommer fungera bättre för dig garanterat.... om du har dual core mm....

Å det är inget strul med att uppgradera plugins.... Och ja du behöver bara din serial

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

fransgabriel (oregistrerad)

tack!

ja måste säga att det e grymt, att man får hjälp så snabbt av er alla, im amazed!

nu kör jag på 7.3 typ, känns bra ! 😄 får la se om det kommer upp nått smakprov på nått alster så småningom..

PEACE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...