Jump to content
Annons

Convertera 24 Bit 48Khz efter mastering


Chriskooh

Recommended Posts

Har gjort ett ljud spår i Cubase SX i 24 Bit, 48 Khz. Gjorde sedan en audio mixdown och öppnade upp filen i WaveLab och mastrade mitt ljudspår. Men när jag gjort om filen till 16 bit 41khz (audio properties) så är farten på ljudspåret mycket långsammare och ljudet lägre. Varför? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har gjort ett ljud spår i Cubase SX i 24 Bit, 48 Khz. Gjorde sedan en audio mixdown och öppnade upp filen i WaveLab och mastrade mitt ljudspår. Men när jag gjort om filen till 16 bit 41khz (audio properties) så är farten på ljudspåret mycket långsammare och ljudet lägre. Varför? 😆

Låter som nåt resamplings problem? 😆 eh.. låter någon annan svara som kan bättre 😆

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äro ingen expert på området men vid konvertering från högre till lägre kvalité (både när det gäller bit omvandling och frekvensomvandling) så krävs det väl dithering (längst ned till höger i Wavelab - alternativt så finns denna funktion i din limiter-plugg). Detta för att man ska undvika otrevliga överraskningar (såsom distade toner, pop/clicks etc) ... det KANSKE löser ditt problem.

Välj 16-bit som utgående upplösning.

Kör en Render på filen och sedan så sparar du om den i 16-bit 44kHz

Hoppas det löser ditt problem.

Redigerat av Frescomannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...