Jump to content
Annons

Nattvaktaren - Sex, Drugs and Rock'roll


nattvaktaren (oregistrerad)

Är det tufft?  

14 röster

  1. 1. Är det tufft?

    • 1 nej
      1
    • 2 lite
      1
    • 3 ganska
      2
    • 4 ja - tufft!
      8


Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

LÅTNAMN: Sex, Drugs and Rock'n'roll

ARTIST/GRUPP: Nattvaktaren

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 5:34

PRODUCENT: Nattvaktaren

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 8 MB

LÅTLÄNK: borttagen

Håller på med ny låt, undrar om ni tycker den är tuff..?

edit: nu är den klar, tror jag..

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ha, introt var väldigt Kraftwerk!

Så som det kommer igång vid 02:18 gillar jag bäst.. där rycker det till i stjärten. Länge. 😆

Jag tycker redan du har mer än ett brejk? 02:03 och 03:18... eller? kanske jag som inte vet definitionen av ett brejk... hur som helst, denna typen av låt tycker jag det funkar med mer än ett brejk. Inte bara funkar - förbättrar.

Dina spejs ljud (01:04..) som du verkar gilla att använda tycker jag dock är lite väl pasé...

Men, tufft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Dina spejs ljud (01:04..) som du verkar gilla att använda tycker jag dock är lite väl pasé...

 

Med tanke på att det är en 80-talspastish, så får du nog säga att hela låten är passé isåfall.

 

 

Vad jag tycker om detta, vågar jag inte säga högt.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha...jag gillar det här..det var en jäkla blandning mellan årgångar..men det kändes nytt..

Introt ..hmm låter lite tv-spels-leksaksaktigt.. när trummorna hoppar igång blåste alla leksaker ut genom fönstret och allt blev jäkligt seriöst.

Det där filter-sågtands-ljudet som drar igång kl 1:33 och som senare dubbas med ett acidliknande? riff, är ihop med basen så jäkla fett.. vad är det för syntar du använt till det?

Det här har helt klart potential i.a.f

Edit: fälstaffat med båksteverna

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tack som fan allihop för feedback.

Hacke: Ja jag gillar mina swoosh-ljud. Så stäm mig! 😆

Ska fundera över brejk 2.

Danny: Ut med det! Jag pallar dålig kritik. (eller inte.. 😄 )

Demoniqus: Alla syntar är Reason. Någon Malmström, men i princip bara Subtractors, dubbade till förbannelse. Ligger säkert 10 stycken där...

Ibland gillar jag att jobba enbart i Reason. Sen brukar jag dra ut och mixa i Cubase, men iaf...

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Danny: Ut med det! Jag pallar dålig kritik. (eller inte.. 😆 )

Nu var det snarare så att jag tycker det är skitbra.

Men där kommer ju den "komiska vändningen" in igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag vet var dina musikaliska ideal är, men det känns som om du är jäkligt hemma i just detta jag lyssnar på nu. Låter bra överallt faktiskt. Gillar personligen inte genren, men snyggt jobbat som fan.

En sak som jag saknar (som man brukar höra i house-världen) är den rummiga recyklade akustiska trum/perc-loopen som borde komma in efter nån minut. Kanske har helt fel, men hade gillat nån sorts 16-dels-slammer som mosade på i bakgrunden en stund i mitten av låten.

annars, kalasbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är nog den bästa house låten jag hört på forumet. Gillar wowet på 1:49. Väldigt muntert och studsigt. Det höga tysta vibrerande ljudet jag väntade på hela låten kom aldrig, och det var nog skönt.

kör ett brejk till.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Sporrad av erat plussande har jag gjort klart låten; lagt till build/break nr 2, fixat dit en smått otajt djembe-loop (hej VacUm!) och trixat med lite detaljer.

Sisådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Åttisju! Åttisju! Vart har du tagit vägen nu!!!

Snyggt jobbat Vaktis.

Vad är det för ljud den där "Wham-DX7an" (som kommer t ex vid 0:49) egentligen?

Tack! 😛

Nästan alla syntar är reasons Subtractor-modul. Den rockar, allt gnällande på synten du hört är överdrivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktigt head-nodder är vad den blivit..hittar fasen ännu mer små detaljer jag gillar och 16-delsgrejerna lyfter bra.. breaket med den filtrerade rösten är schysst... "candle wax on my nipples.." 😛

Det enda jag tycker känns missvisande för låten är fortfarande introt..

..hmm jag tänker fasen i mig på en Vengaboyslåt när jag hör det... bara en sån sak.. 😎

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så grymt förtjust i sånt här egentligen, men den här låten är hur grym som helst! Det är ju ett sånt fruktat pump i den.

Ljudet tycker jag är kristallklart, vilket är en fördel i den här sortens musik (törs jag kalla det house?). Bra val av instrument också. Det här passar ju perfa på dansgolvet eller i bilen.

Ser fram emot att höra mer Nattvaktaren framöver 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det. Jag får lite associationer till en tandläkarborr av svischandet. Det känns lite minimalistiskt trots att det är så många ljud. Jag skulle tycka det var fräckt om du utvecklade "taa-da-dat dat da-dat-dat tat" temat som kommer där vid 4 minuter. 😱

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...