sw9 Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 (redigerat) När jag jobbar med mina basgångar/sub basar så uppstår det ett VÄLDIGT störande sprak/knaster. Det beter sig som ett eko, det studsar lite. När jag stänger av ljudet (inte cubase) och tar en liten paus så är problemet borta, för en stund. Det är inte överbelastning på datorn, jag har övervakat CPU'n å kollat in F12 i cubase (kommer inte ihåg just nu vad den heter). Och det ligger på runt 15-30%, men ändå händer detta. Jag använder mig ett USB-ljudkort. Jag blir galen snart, r.Qvist p.s detta uppstår endast i Cubase Sx3, jag har testat med FL-Studio å inga problem.. d.s Redigerat 17 januari 2007 av sw9
Gilbert Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Antingen så har du en olycklig datorkonfiguration eller så har du ställt latencyn för lågt (eller en kombination kanske).
sw9 Postat 19 januari 2007 Trådstartare Postat 19 januari 2007 Det var ju ett jävligt hjälpande svar..! Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade.
drloop (oregistrerad) Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Jag har aldrig hört talas om nåt sådant. Skumt att FL lirar men inte Cubase. Vilket ljudkort har du? Och bli inte förolämpad men har du kollat att du har dem senaste drivisarna till kortet? Jag gissar att det har nåt med ljudkortetsinställningar att göra.
Gilbert Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det var ju ett jävligt hjälpande svar..!Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade. Med den attityden kommer du inte få mycket hjälp...
Jejje Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det var ju ett jävligt hjälpande svar..!Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade. Ehhh??? Vaknat på fel sida? 😄
milton Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Spela in ljudet och släng upp en fil – mkt lättare att höra & avgöra.
DrHans Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det var ju ett jävligt hjälpande svar..!Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade. Vad arg du verkar, varför? du bad ju om hjälp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.