Jump to content
Annons

House


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Tips?

# ARTIST/GRUPP: DarkActivities.

# GENRE: Club/House.

# LÅTLÄNGD: 3:07

# KOMPOSITÖR: -

# PRODUCENT: Magnus Molin (DarkActivities)

# EV. MEDVERKANDE: None.

# INSPELNINGSÅR: 2006.

# FORMAT: mp3.

# STORLEK: 3,58 MB.

# STATUS: Inte klar. (demo)

Hejsan hejsan!!

Jag har suttit och gjort en liten låt i FL studio, nu när jag har kommit en bit på vägen vill jag veta vad ni tycker om den! det är en club/house låt! Tack på förhand!

Uppdaterad!! jag har nu laggt till lite andra ljud sen den senaste demon var uppe! Bassline, ny "melodi" är nytt i den. Sen är den lite längre också ..

DEMO.mp3

Redigerat av DarkActivities
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt beat, Sådär skönt techigt.

kanske inet bästa ljudbilden men detta kan bli bra, om det slipas lite på ljuden.

fast man kan undra vart det skall bära efter 1.41, blir det ett ett djupt brake där o sedan snurradetpå ännudjubare in i beatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt introt, Sen blire lite konstigare. Kicken är aningen subbig kanske. men inte nödvändigtvis, beror ju helt på smak. den e ju rätt skön ändå. ;9

Men trummorna låter för brett och det är för många saker. Allt kämpas om att slåss i ljudbilden.

Skulle kunna bli riktigt skönt om du skötte ljudbilden bättre.

Va äre gjort i? fick lust att remixa! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt introt, Sen blire lite konstigare. Kicken är aningen subbig kanske. men inte nödvändigtvis, beror ju helt på smak. den e ju rätt skön ändå. ;9

Men trummorna låter för brett och det är för många saker. Allt kämpas om att slåss i ljudbilden.

Skulle kunna bli riktigt skönt om du skötte ljudbilden bättre.

Va äre gjort i? fick lust att remixa! 😮

Ja den är gjord i FL studio 🙂 Tack för alla svar! 😉 Det är ju ändå min allra första "house" låt jag har gjort, har annars hållt mig till Psytrance! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt .. men som ni andra skrivit tror inte kicken är subbig? utan att hela projektet peakas lite?

Lyssna noga när kick+crash slår samtidigt.. känns som dom peakar, därför det låter konstigt.

Tror din mix är lite för hög i volym så det distar typ.

Låter bra annars! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt .. men som ni andra skrivit tror inte kicken är subbig? utan att hela projektet peakas lite?

Lyssna noga när kick+crash slår samtidigt.. känns som dom peakar, därför det låter konstigt.

Tror din mix är lite för hög i volym så det distar typ.

Låter bra annars! 😉

Tror att det kan var både och, farsan kom ner & sa att jag skulle sänka. Fast än att jag hade så lågt jag kunde 😎.

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kicken klipper rejält. Basig och oformlig.

Helt OK chord loop, men som du inte förvaltar så väl. Den blir tjatig, ta bort, variera skala ner / upp innehållet lite.

Mycket pålägg men inget som riktigt får igång drivet. En mer väldisponerad basslinga skulle lyfta det lite längre.

Tänk på att bygga upp en spänning i materialet. Förväntningar, lyssnaren ska nästan veta vad som kommer härnäst så att den vet när den ska sätta igång och tokröja. Det skadar inte att hålla dem på ett halster och hålla t.ex. ett filter jävligt länge. Men grunden är densamma. Tension and release. Nu matar det bara på, pryl efter pryl.

Väg vilka delar som ska in. Vilken del ska in var? När? Kan man peta in det utan att använda en crash? Andra exempel är filtersvep, bitcrush, extraslag på kicken, ljudeffekt, stopp eller liknande.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...