Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hello,

Jag har spelat in en hel del MIDI-filer direkt i min keyboard och sedan plockat med dem på ett USB-minne och prövat att lägga in dem i mitt Cubase (SE3). Men problemet är att det blir shiitlåg volym på alltihop, trots att det har helt normal volym vid uppspelning i keyboarden. Och då har jag prövat att gå in i "Key Editor: MIDI" - och märkt att man kan höja och sänka de enstaka tonerna lite som man känner för - men jag vill kunna höja/sänka allihop på en gång. Och jag är helt övertygad om att det Måste finnas en sån funktion eftersom man kan höja de individuella tangentnedslagen, men jag hittar den bara inte. Och instruktionsboken är väldigt optimistisk i sin uteblivna detaljrikedom.

Så är det någon som kan ge mig en liten fingervisning om vart jag ska leta? Eller åtminstone tipsa om något större Cubase-forum/bibliotek på nätet..?

Jag är mycket tacksam för svar 😛

Mvh / Henrik

Annons
Postat (redigerat)

Öppna midispåret du vill editera och tryck Ctrl+A (Edit->Select->All) eller öppna midispåret och håll in vänster musknapp och dra en "box" runt det du vill markera. Gå sedan in på Midi->Functions->Velocity och anger hur mycket du vill öka/sänka det du markerat.

Redigerat av Bone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.