Jump to content
Annons

Tips på nya högtalare?


sebbeh

Recommended Posts

Annons
Tja, funderar på att köpa nya högtalare till datorn här nu. nån som har ett tips på runt tusenlappen? helst under tusenlappen. 😛

Tack på förhand!

skaru ha högtalare till datorn eller för att mixa??

Link to comment
Dela på andra sajter

isåfall kan du lika gärna gå in på närmsta siba eller onoff o köpa logitech-högtalare eller vad som helst.. eller varför inte skaffa en rca mot stereo-mini-tele och koppla in stereon till datorn!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en förstärkare ståendes som du kan koppla in till datorn, så skulle jag nog satsat på dessa: http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-195113.html

Blir ju lite drygt tusenlappen men jag tror det är värt dom extra hundralapparna.

Dom borde spela ganska "rent" jämfört med ett par "datorhögtalare" med sub.

Fast det beror ju på vad du lyssnar på för musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha okej. så ja ska inte köpa monitorer då så att säga? och jag lyssnar mest på hiphop typ!

har du ingen anvndning för monitorer, så känns det lite onödigt faktiskt.. du kan få minst lika bra ljud i vanliga hifihögtalare, som med billiga "monitorer"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror inte det är en bra idé att köpa ett par Aktiva studiomonitorer för runt 1000 lappen, då är det nog bättre att satsa på Altec Lansing MX5021 eller liknande, om du bara skall pumpa ut musik 😛

Förut när jag bara spelade musik från datorn så hade jag en vanlig innestereo kopplad till datorn, ett par Cervin Vega som dundrade på som F*** 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

okej okej. men ja funderade lite på dessa:

Edirol MA-7A

ma7a.jpg

"Specifikationer:

- 7 W + 7 W skrivbords monitorpar

- Trä design

- Tre olika, separata ingångskällor: 1/8" Line på fronten och på baksidan, RCA Line (L/R).

- Inbyggd bass enhancer

- Magnetsikt avskärmad för placering nära datorutrustning

- Subwoofer utgång för en extra baslåda " - emusic.se

Roland MA5D

big_113817.jpg

"Monitorhögtalare (2 st.) för datorbruk, påkostad design, 2x5W, dig.+an. ing. MA-5D " - musikborsen.se

Vilken utav dom här bör ja köpa eller skall jag köpa nått logitech paket eller nått ist? och när man köper högtalare får man 2 st då? eller är de styck pris? Som sagt. jag e ny i musik branschen så klanka inte ner på mig tack 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du "bara" ha dom för att lyssna på musik genom så håller jag nog också på något standardpaket som t ex det Claes tipsade om. Även de billiga sådana låter oftast alldeles utmärkt (även om dom inte är lämpliga att mixa i).

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ja har nu förstått att man bara har monitorer när man mixxar osv. så ja har tittat på ett vanligt paket från logitech. detta rättare sagt :

Logitech X-530

Logitech-X-530.jpg

"Bättre klös i surroundljudet med Logitechs X-530-system. I satelliterna med dubbla membran används Logitechs FDD2™-teknik eliminerar de ojämnheter i utsignalen som normalt förknippas med traditionell dubbelmembransdesign. Praktiska volymkontroller för system och baselement. " - inet.se

och jag undrar fall alla små högtalare spelar musik, eller är de bara i film osv vi alla används? och hur är detta paket? man kanske ska satsa på nått 2.1 system ist om man bara ska lyssna på musik osv?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skall du köra hip hop så vill du väl ha lite umpfh i botten så att säga.

Ett par 2.1 högtalare funkar bra.

5.1 är för hemmabio. Tillför inget till musiken, bara en massa kablar och högatalare extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att kosta lite mer än 1 000:-

Jo men det går att mixa i dom oxå

jo självklart.. allt går ju att mixa mer eller mindre..!!

handlar bara om att lära sig högtalarna! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...