Jump to content
Annons

Prophet64


D Vibe

Recommended Posts

Har ni hört talas om Prophet64?

Verkar riktigt riktigt intressant!

Om ni har en gammal Commodore 64 (6581- som 8580-sidchip, spelar ingen roll) liggande i garderoben nånstans, så kan ni köpa en cartrigde att koppla in för endast 32 euros, och få en fullvärdig SID-synth!

Titta in på http://www.prophet64.com ! ..

Själv är jag riktigt sugen, måste bara få tag i en C64 först 😳

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En annan variant om man är sugen på ett autentiskt SID-ljud är att skaffa ett HardSID. Äger själv en HardSID-Quattro, just nu utrustad med två x 6581 och en 8580 - och plats för ytterligare en. Integreras fint i PCn, som separata MIDI-devices (en för varje chip om man vill).

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😠

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😏

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂

😠

Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😠

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😳

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! så kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o träffar o känna på varandras c64or.. 🙂

😳

Påminner iofs om Amigagänget, som undertecknad själv verkar i, som fortfarande lever här runtomkring 😳

/Daniel

Ah, låter trevligt - både C64 och Amiga är mina gamla polare... Har ni en TI-99/4A-klubb också? Den skulle jag också kunna vara med i 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...