dancedancedance Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Hejsan Har funderat på att inhandla ett nytt akustiskt stränginstrument som kompliment till gitarr. vad är tuffast banjo eller mandolin?
Fidden Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 tjo, det är klart... om man vill ha dyrgripar. Men det finns annars ganska billiga varianter som man inte får alltför stora hål i plånboken av. En mandolin för 800:- på thomann exempelvis, perfekt för en studentekonomi som min egen. För att inte tala om begagnatmarknaden.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jag valde banjolin (eller i själva erket lär det vara en banjo-mandolin, men det är coolare att kalla den banjolin). Varför? Varför inte!
Fidden Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jag valde banjolin (eller i själva erket lär det vara en banjo-mandolin, men det är coolare att kalla den banjolin). Varför? Varför inte! 😄 Hur låter den?
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Jag spelar en liten bit på den Your browser does not support the HTML5 audio tag . Halsen är mandolin men kroppen/resonanslådan är banjo. Intressant ljud. Ljudklippet är spelat då den hade 4 straängar (=banjolin), nu har jag 8 strängar (banjo-mandolin). Håller på och spelar in nya grejer med den, men det är lite paus nu då ljudkorte gick upp i rök.. 😄
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Båda är lika tuffa och nödvändiga 😱 svårt att lira banjo tror jag. Säg till när du har lärt dig jag behöver lite banjo på en av mina låtar 🙂 . Göran
equality Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Mandolin. Kolla in vilket tryck Fidden får på i sin låt.
Emil Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Lätt banjo, eller en pedalsteel kanske? Lätt världens vackraste instrument.
silkwood Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Mandolin! Å se till att bli så här nördigt bra: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...eoid=1145898703
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.