Jump to content
Annons

Günther... Jag fattar inte riktigt


Egghuvud

Recommended Posts

kanske inte ett tips..mer en fråga. Hur är det med den där Günther. Är han rolig eller? jag fattar inte... han är liksom sådär äkttyskt pedofiliskt vidrig, men det är skojigt när han bryter på dialekt och säger tra la la.

Läste en intervju och jag citerar:

Günther & The Sunshine Girls har med ”Ding Ding Song” (You Touch My Tra-La-La) och ”Teeny Weeeny String Bikini” sålt mycket skivor. Han är inte ironisk, utan menar allvar med sina anspelningar på sex.

- Jag vill få fram stämningar som bygger på egna fantasier och få bort uppenbara sexuella anspelningar som ofta kastas i ansiktet på en. Det sker ofta i reklam, säger Mats Söderlund, alias Günther.

Är det menat som ett skämt eller är det allvar? Och köper kidsen det? Är detta inte då värre än att Bigbarenlottaellerlisaellervaddetnuvar visar behagen och stönar eurodisco?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

- Jag vill få fram stämningar som bygger på egna fantasier och få bort uppenbara sexuella anspelningar som ofta kastas i ansiktet på en. Det sker ofta i reklam, säger Mats Söderlund, alias Günther.

Han skämtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså ironi är inte lätt. Det fattar jag nu. Jag försökte vara lite ironisk, men skyller på värmen då. 🙂 (Jag har så tråkig humor snyft snyft... må stor skam och nesa drabba mig)

Haha, ursäkta, men det var aningens snett siktat.

Kanske svårt att vara ironisk om ämnet ironi också. Testa nåt om solen istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats Söderlund heter han, 36 årig 2-barns pappa som står bakom ett par klubbar i Malmö (Hipp och Starbar).

Hans idé var att Günther skulle bara vara fööööör mycket på alla områden. Skivbolaget gillade idén.

Vi har diskuterat det här på forumet innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer att det är en familjefar från Malmö som gör det med glimten i ögat. Låtskrivaren och producenten (Anderz Wrethov) är en gammal kompis till mig och jag kan nog säga så här. Hela grejen och texterna är ironi, men låtskrivaren gillar verkligen den här eurodisco genren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte samma snubbe som dr bombay

...men lika dåligt och smaklöst...

Håller med om att det egentligen är dåligt, men jag hade inte skämts över att göra samma humorgrej själv och samtidigt tjäna bra pengar på det. Skiten säljer ju, så alla kan uppenbarligen inte tycka det är dåligt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det egentligen är dåligt, men jag hade inte skämts över att göra samma humorgrej själv och samtidigt tjäna bra pengar på det. Skiten säljer ju, så alla kan uppenbarligen inte tycka det är dåligt.

Skräp är ändå skräp, oavsett hur många som gillar det.

Eller hur?

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså ironi är inte lätt. Det fattar jag nu. Jag försökte vara lite ironisk, men skyller på värmen då. 😆  (Jag har så tråkig humor snyft snyft... må stor skam och nesa drabba mig)

Haha, ursäkta, men det var aningens snett siktat.

Kanske svårt att vara ironisk om ämnet ironi också. Testa nåt om solen istället?

Må stor skam och nesa drabba mig och du har rätt det var långsökt.

Hade en liknande diskussion en gång med en lasbilschaufför om Lill-Babs eftersom hon varit på toppen av sin karriär i trettio år så måste hon ju bara vara ett geni både på sång och dans...

Men det är ju ett känt faktum att barn inte har någon musiksmak och är lättmanipulerade, (t e x smurfhits, hits for kids 84 o s v). Frågan är om man vill att ens målgrupp skall vara <10 och debil? Såg en intervju med Aqua (ni vet im a barbie girl...) de berättade att de äntligen nått sina drömmars mål och blivit rockstjärnor. Sedan såg man deras publik som var .. ja barn helt enkelt.

Inget ont om barnmusik annars både Gullan Bornemark, Mora Träsk och alla de andra är stora artister, men sjunger man om en mycket liten stringbikini och någon som fiddlar med ens tra la la så menar man väl att rikta sig till lite äldre männsikor eller? och då kvarstrår frågan Är det kul? Eller menar han allvar?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Sånt här trams som Günter, Bombay etc, återkommer med jämna mellanrum. De enda jag kan komma på som gjort det med glimten i ögat var Caramba på 80-talet, om ni minns Hubba-Hubba-Zoot-Zoot. Men så var det också riktiga musiker som låg bakom. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Håller med om att det egentligen är dåligt, men jag hade inte skämts över att göra samma humorgrej själv och samtidigt tjäna bra pengar på det.

...

Kanske dags att fundera på varför man sysslar med musik, om man utan problem kan tänka sig att spela sånt som är "egentligen dåligt" bara för att tjäna lite snabba stålar?

Själv skulle jag gärna låsa in Günter och Hubba Hubba Zoot Zoot-mongona i en lufttät container och kasta bort nyckeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ont om barnmusik annars både Gullan Bornemark, Mora Träsk och alla de andra är stora artister, men sjunger man om en mycket liten stringbikini och någon som fiddlar med ens tra la la så menar man väl att rikta sig till lite äldre männsikor eller? och då kvarstrår frågan Är det kul? Eller menar han allvar?

Tja.., barn av idag roas av andra saker än förr. På 60-talet var det Anita o Televinken och Gullan Bornemark, på 70-talet Fem Myror och Kapten Zoom, på 80-talet Mora Träsk, men på senare år har ju Ronny och Ragge och Markoolio gått nedanför underlivet och rara små barn står och sjunger med i "pöööka på", "sola o bada i pina colada", "bira bira- bärs bärs bärs" osv. så Gunther är en helt naturlig utveckling.

Ungar tål mer idag helt enkelt, gäller även annat, en 12-åring på 70-talet som kollat på "The ring" eller "Scream" skulle säkert hamnat på dårhus. Idag glor dom på såna rullar på klassfesterna. Tiderna förändras helt klart..... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att fundera på varför man sysslar med musik, om man utan problem kan tänka sig att spela sånt som är "egentligen dåligt" bara för att tjäna lite snabba stålar?

Själv skulle jag gärna låsa in Günter och Hubba Hubba Zoot Zoot-mongona i en lufttät container och kasta bort nyckeln.

Är fan ingen lätt balansgång alla gånger. Skulle nån be mig prodda något sånt hade jag förmodligen gjort det. Skulle ljuga om jag sa nåt annat. Om man sen vill sätta sitt namn på plattan är en annan femma faktiskt.

Är ju väldigt få förunnat att få syssla med sånt som ger själslig tillfredställelse på heltid. Alla konstnärer (i stort sett) måste ta brödjobb, så är det ju bara helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det egentligen är dåligt, men jag hade inte skämts över att göra samma humorgrej själv och samtidigt tjäna bra pengar på det. Skiten säljer ju, så alla kan uppenbarligen inte tycka det är dåligt.

Skräp är ändå skräp, oavsett hur många som gillar det.

Eller hur?

Visst. Men för att svara på vad du först skrev (och vad nattvaktaren skrev):

Man måste nog fundera på varför man sysslar med musik om man är villig att bli Günter bara för att tjäna stålar.

Skulle du göra Fame Factory också Hacke, om du fick löfte om storkovan?

Ställa upp i Big Brother?

Nej det skulle jag inte. Jag kollar inte ens på dessa patetiska program, och inga andra dokusåpor heller för den delen. Det är inte min humor. Däremot hade jag kunnat göra Günther för att jag tycker det är humor. Så det är inte BARA för att tjäna stålar (och jag skulle inte heller sätta mitt riktiga namn). Jag gör ju humorpop idag utan att få betalt, eller hur? Än om det kanske inte är i din humorsmak...

Jag förstår mig inte riktigt på den här jantelags etiken som verkar finnas bland musiker (eller wannabe dito). Man får absolut inte göra musik för att tjäna pengar på det, och man får absolut inte tumma på sin integritet för pengar heller (om än bara temporärt över ett uppdrag)... och att skydda sin musik är bara onödigt, för är man så bra att man behöver skydda sin musik då kan man lätt göra ny. Har läst det flera gånger på detta forumet. Märklig inställning tycker jag. När man kan försörja sig på sin musik är man ju friiii att göra det man vill istället för att hora sig i nån annan bransch. Slår vad om att många här har ett jobb de inte är speciellt stolta över utan hellre hade gjort karriär inom musiken.

Men å andra sidan, jag kommer från den kommersiella corporate världen och har kanske därför en annan syn på det hela...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår vad om att många här har ett jobb de inte är speciellt stolta över utan hellre hade gjort karriär inom musiken.

Det har du väldigt rätt i...

Men du förstår vad jag menar?

Det är så jäkla lättköpt, det hör Güntrandet. Jag tror vi alla kan bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungar tål mer idag helt enkelt, gäller även annat, en 12-åring på 70-talet som kollat på "The ring" eller "Scream" skulle säkert hamnat på dårhus. Idag glor dom på såna rullar på klassfesterna. Tiderna förändras helt klart..... 😄

Min sambos pöjk på 11 bast måste sova med tänd lampa sedan han såg The Ring. Men det vet inte hans kompisar. Och han vet inte att förmodligen gör kompisarna detsamma. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår vad om att många här har ett jobb de inte är speciellt stolta över utan hellre hade gjort karriär inom musiken.

Det har du väldigt rätt i...

Men du förstår vad jag menar?

Det är så jäkla lättköpt, det hör Güntrandet. Jag tror vi alla kan bättre.

Jo, det är tråkigt att man hittar mycket musik här på forumet t.ex som är långt bättre än mycket av den kommersiella kacka de kränger ut i etern. Oavsett om man vill det eller ej, är det kommersialism och kontakter som styr. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ont om barnmusik annars både Gullan Bornemark, Mora Träsk och alla de andra är stora artister, men sjunger man om en mycket liten stringbikini och någon som fiddlar med ens tra la la så menar man väl att rikta sig till lite äldre männsikor eller? och då kvarstrår frågan Är det kul? Eller menar han allvar?

Tja.., barn av idag roas av andra saker än förr. På 60-talet var det Anita o Televinken och Gullan Bornemark, på 70-talet Fem Myror och Kapten Zoom, på 80-talet Mora Träsk, men på senare år har ju Ronny och Ragge och Markoolio gått nedanför underlivet och rara små barn står och sjunger med i "pöööka på", "sola o bada i pina colada", "bira bira- bärs bärs bärs" osv. så Gunther är en helt naturlig utveckling.

Ungar tål mer idag helt enkelt, gäller även annat, en 12-åring på 70-talet som kollat på "The ring" eller "Scream" skulle säkert hamnat på dårhus. Idag glor dom på såna rullar på klassfesterna. Tiderna förändras helt klart..... 😄

Egghuvudet = Kapten Stofil m a o. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att nån sa nåt om Raymond och Maria i en annan tråd, och det fick mig att fundera på om detta projekt är "på skoj" eller inte.

Själv tycker jag faktiskt låten är bra, gillar den sortens oskolad sång. Ganska klumpig produktion (låter väldigt hemmagjort), men ändå tycker jag seriöst att det är bra. Vad tror ni andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att nån sa nåt om Raymond och Maria i en annan tråd, och det fick mig att fundera på om detta projekt är "på skoj" eller inte.

Själv tycker jag faktiskt låten är bra, gillar den sortens oskolad sång. Ganska klumpig produktion (låter väldigt hemmagjort), men ändå tycker jag seriöst att det är bra. Vad tror ni andra?

De bär palestinasjalar, så jag tror de är gravt allvarliga. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...