Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du skriver inte varför du frÄgar. Men om det Àr sÄ att moderkortet Àr kört i datorn och du vill ha tag pÄ ett nytt Àr risken inte obefintlig att det bara Àr ett originalkort som passar.

ErfarenhetsmÀssigt sÄ brukar nÀmnda tillverkare ha en hel del egna lösningar i sina konstruktioner sÄ sannolikheten att ett "normalt" ATX-kort inte passar i chassit mÄste du rÀkna med. Har jag fel Àr det naturligtvis bara bra...

Om datorn följer ATX-standarden borde det finnas ganska mÄnga kort som du kan anvÀnda som kan ta en Celeronprocessor med 775-sockel. Jag har för mig att det sitter en sÄdan i den burken.

Om det Àr sÄ att du bara vill bygga en ny dator i det gamla chassit av nÄgon anledning sÄ skulle jag i stÀllet börja pÄ ny kula och handla in mig pÄ ett bra chassi, till exempel Antec P180.

Postat
  Ritchie92 sa:
saken Àr den att min celeron processor orkar inte hrla vÀgen skulle vilja rusta upp den lite!

Kan i det lÀget inte pÄ rak arm ge dig nÄgot bra rÄd mer Àn möjligen att krÀnga datorn och börja bygga nÄgot nytt. Att börja bygga om en s k "mÀrkesdator" som HP Àr en osÀker vÀg att vandra om man inte har ganska hyfsad koll pÄ bitarna. Och eftersom du behöver frÄga sÄ kanske det Àr sÀkrare att ta en annan vÀg...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.