Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Sitter och mixar med cubase se och har en liten undran, kan man kopiera sina eq inställningar vad gäller tex. trummor?

Jag ska försöka förklara vad jag menar:

Jag håller på att mixa 2 låtar, eftersom trummorna (dom är innspelade på 7 spår)ska låta lika dant i båda låtarna kan jag då föra över samma inställningar vad gäller eq, reverb, kompressor osv från den ena låten till den andra?

Skulle spara lite tid både nu och vid senare tillfällen.

Hoppas någon förstår vad jag menar!?

Tacksam för svar

Annons
Postat

Visst kan du spara presets!

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det ser ut. Men när du har öppnat ett VSTplugin så kan du välja att spara ner bank ("Save bank") och sen kan du välja att loada det ("Load bank") på nästa effekt 😳

Postat

Om du har Cubase SE (som ju inte finns som verision fyra) kan du inte spara en hel kanal i taget. I Cubase 4 kan du spara en "channel preset" där samtliga inserts inkluderas, etc. Du får nog ta och spara en preset i taget, det tar inte så väldigt lång tid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.