Jump to content
Annons

Diwic om Diwic


Diwic

Recommended Posts

Ålder: 23

Namn: David

Bor: Lund

Spelar: Piano

Gillar: Gospel

Gaaah! Nu har jag försökt tre gÄnger och suddat ut texten eftersom jag tyckte det bara blev skrytsamt och egotrippat. *suck* Vi fÄr se om det gÄr nu dÄ.

Spelar för nÀrvarande:

* Piano till en gospelkör med c:a 20 sÄngare

* Flygel och kyrkorgel till psalmerna i kyrkan, nÄn gÄng i mÄnaden

Musikutbildning:

* Gick ett Är pÄ Solviks folkhögskola, med gospelpiano-inriktning.

* Kommunala musikskolan

* Livets hĂ„rda skola 😛. SkĂ€mt Ă„sido, jag Ă€r nog rĂ€tt mycket sjĂ€lvlĂ€rd ocksĂ„.

Komposition:

* Pappa skaffade dator 1989. Ganska snart upptĂ€ckte jag att man kunde göra smĂ„ lĂ„tar med PC-speakern! 🙂

* Efter ett tag införskaffades ett adlib-kompatibelt ljudkort, och efter ett tag lyckades jag knĂ„pa ihop en liten tracker för adlib 🙂

* NÄgra Är senare blev det ett SB16 och med kompisars hjÀlp hittade jag Fasttracker II. Med den Àr mÄnga lÄtar gjorda...likasÄ med en miditracker som jag ocksÄ knÄpat ihop sjÀlv.

* Numera har jag införskaffat Cubase, ett vĂ€gt klaviatur, en synthmodul, och lite annat anvĂ€ndbart. HĂ„ller pĂ„ att lĂ€ra mig det dĂ€r med EQ och kompression och andra avancerade grejer... 🙂

* HÀr kan man hitta nÄgra av kompositionerna.

Övriga egenskaper:

* Jobbar som programmerare, gör informationssystem till bussar

* Helnykterist (dricker faktiskt inte ens kaffe)

* Har gjort en liten analogsynth (se bild till vÀnster) tillsammans med en kompis, som teknologiarbete pÄ gymnasiet

* Kan vissla och nynna i kanon med mig sjĂ€lv 🙂

* Yttre egenskaper

Och sĂ„ Ă€r David trevlig. Och kompetent! 🙂

// David

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
vilkommen.

du verkar göra lite softare lÄtar precis som jag. Inte sÄ mycket rock Ä sÄ.

Hmm...jo, det stĂ€mmer nog. Jag Ă€r nog en sĂ„n dĂ€r snĂ€ll typ 🙂

Om man har ljudbilden lite "snĂ€llare" ger det istĂ€llet utrymme att pyssla lite mer med polyrytmik och roligare ackord. Gitarrer som Ă€r sĂ„ distade sĂ„ man inte hör vilket ackord det Ă€r rynkar jag nog mest pĂ„ nĂ€san Ă„t 😉

// David

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej och vĂ€lkommen... 🙂

Om jag inte har helt fel sÄ gick Du pÄ Solvik nÀr min dotter gick dÀr...i sÄ fall har jag hört nÄgot av dina alster som hon fick pÄ en CD-skiva...jÀttebra!!!

Gospel Àr hÀrligt...

/Jan Olof Kronqvist

Nu fick jag tĂ€nka en stund...kan det ha varit Magdalena kanske? Hon kan ha hetat Kronqvist i efternamn. Henne minns jag, inte minst för att hon var bra pĂ„ att kramas 😄 och jo...hon gillade min skiva...

Jo...Solvik var mysigt...massor av trevliga tjejer med helt underbara sĂ„ngröster 🙂

Tack för komplimangen!

// David

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej och vĂ€lkommen... 🙂

Om jag inte har helt fel sÄ gick Du pÄ Solvik nÀr min dotter gick dÀr...i sÄ fall har jag hört nÄgot av dina alster som hon fick pÄ en CD-skiva...jÀttebra!!!

Gospel Àr hÀrligt...

/Jan Olof Kronqvist

Nu fick jag tĂ€nka en stund...kan det ha varit Magdalena kanske? Hon kan ha hetat Kronqvist i efternamn. Henne minns jag, inte minst för att hon var bra pĂ„ att kramas 😄 och jo...hon gillade min skiva...

Jo...Solvik var mysigt...massor av trevliga tjejer med helt underbara sĂ„ngröster 🙂

Tack för komplimangen!

// David

Exakt...Magdalena var det...önskar jag hade hennes sĂ„ngröst och tonsĂ€kerhet...suck... 🙁 men jag har skaffat Melodyne... 😳

/Jan Olof

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 Ă„r senare...
Pga att ett dumt domÀnregistreringsföretag som lÀt min domÀn gÄ ut, och pga en elak snubbe som snodde min domÀn dÀrefter och la upp reklam dÀr, har jag numera en ny adress istÀllet:

www.diwic.se

// David

Lyssnade pÄ Tribute to life, och fick lite David Fosterflashback...snyggt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lyssnade pÄ Tribute to life, och fick lite David Fosterflashback...snyggt!

Tack! Just David Foster Àr en artist jag Àr lite nyfiken pÄ! Om man har fastnat för hans lÄtar "Winter games" och "The prayer" snarare Àn hans Chicago-alster, vart bör man leta vidare? NÄn skiva att rekommendera?

// David

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...